Ananasy

 

Zmierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec

 

Muzyka jest wszędzie

Pierwszy tydzień marca poświęcimy na zabawę przy muzyce. Na podstawie wiersza „W filharmonii” zwrócimy uwagę na piękno muzyki poważnej. Podczas zabaw matematycznych będziemy zwracać uwagę na umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych oraz  poznamy cyfrę 9.  Zabawy badawcze „Jak usłyszeć muzykę?” pomogą nam wyodrębnić i określić  różnorodność dźwięków z otoczenia. Tydzień zakończymy pracą plastyczną „Coś z niczego”. Poznany obraz graficzny litery p, P.

 

W teatrze

Podczas  rozmowy „Co wypada w teatrze”  będziemy wdrażać dzieci do uczestnictwa w zabawach pantomimicznych z elementami dramy. Zajęcia matematyczne pozwolą nam utrwalić umiejętność dodawania i odejmowania. Na podstawie wiersza „Kłopoty łyżki” będziemy bawić się w teatr przez co utrwalimy zasady zachowania się w teatrze. Tydzień zakończymy wyjazdem to teatru Baj – Bajka o szczęściu. Poznamy obraz graficzny litery n, N.

 

Słońce coraz mocniej świeci – szukamy pierwszych oznak wiosny

W tym tygodniu poznamy obraz graficzny litery b, B. Poszerzymy również wiadomości na temat hodowli roślin. Wspólnie  założymy zielone hodowle i będziemy obserwować ich wzrost. Podczas różnorodnych zabaw zwrócimy uwagę na przysłowie „W marcu jak w garncu” poznamy cechy charakterystyczne marcowej pogody. Zabawy matematyczne „Sprawnie liczę” pozwolą nam poznać cyfrę 10.

 

Mamo, tato wolę wodę

Te tydzień poświęcimy na realizację programu „Mamo, tato wolę wodę. Zwrócimy uwagę na właściwości zdrowotne wody. Poznamy funkcje ekologiczne jakie niesie ze sobą las. Utrwalimy pojęcie segregowania odpadów oraz kolory pojemników do segregacji.  W tym tygodniu poznamy obraz graficzny litery ł, Ł.