PROGRAMY WŁASNEGO AUTORSTWA NAUCZYCIELEK PRZEDSZKOLA
Innowacja pedagogiczna - Kształtowanie nawyków utrzymywania prawidłowej postawy ciała
autorką oraz realizatorką programu jest nauczycielka p.Marta Wojtowicz
Cele zajęć korekcyjno-ruchowych:
- Zachęcanie dzieci do uczestnictwa w zajęciach ruchowych w przedszkolu wzbogacanych w ćwiczenia profilaktyczne.
- Kształtowanie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy ciała w życiu codziennym i podczas przyjmowania pozycji wyjściowych do ćwiczeń w przedszkolu i w domu.
- Nabywanie umiejętności autokorekty postawy i precyzyjnego wykonywania ćwiczeń korekcyjnych.
- Wdrażanie do bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach ruchowych.
- Kształtowanie umiejętności używania przyborów i przyrządów adekwatnie do ich przeznaczenia.
- Rozwijanie zainteresowań sportowych.
- Kształtowanie umiejętności ułatwiających nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem lub grupą.
Roczny Plan Pracy Dydaktyczno-Wychowawczej - Przedszkolak przyjacielem zwierząt
autorkami planu są nauczycielki specjalistki: p.Aleksandra Wojciechowska, p.Ewelina Michałowska, p.Monika Mogielnicka oraz p.Paulina Kolber
Cele programu:
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków zwierząt, opisywanie charakterystycznej budowy ich ciała, zaciekawienie sposobem ich życia.
- Zapoznanie dzieci z podstawowymi zależnościami zachodzącymi między organizmem, a jego środowiskiem w powiązaniu z działalnością człowieka.
- Zwrócenie uwagi na zwierzęta chronione, wyjaśnienie przyczyn ochrony zwierząt.
- Kształtowanie właściwego, opiekuńczego stosunku do świata zwierząt.
- Kształtowanie intelektualnych i praktycznych umiejętności dotyczących poznawania środowiska, a przede wszystkim: prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
- Kształtowanie wrażliwości i empatii oraz odpowiedzialności za los bezdomnych zwierząt.
Roczny Plan Pracy Dydaktyczno-Wychowawczej - Z bezpieczeństwem za pan brat
opracowany przez nauczycielki przedszkola: p.Marzena Szulant, p.Klaudia Frączkiewicz, p.Anna Przygoda
- Bezpieczeństwo w przedszkolu,
- Dbam o zdrowie,
- Profilaktyka zachowań.
PROGRAMY ORAZ PROJEKTY OGÓLNOPOLSKIE
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Dotknij, poczuj, zobacz"
Cele Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Dotknij, poczuj, zobacz"
- wzbudzenie w dzieciach pasji do tworzenia, eksperymentowania i doświadczania wielozmysłowego,
- niwelowanie napięć emocjonalnych,
- integracja zespołu klasowego oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Mysia w Europie"
„Mysia w Europie” to projekt mający na celu:- przybliżyć dziedzictwo cywilizacyjne Europy jak i wartość zabytkową niektórych obiektów,
- promować wartości europejskie,
- przybliżyć rolę obiektów w historii i kulturze europejskiej.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa w spokojny umysł”
Celem projektu jest dostarczenie dzieciom w wieku przedszkolnym oraz ich wychowawcom wiedzy na temat prostych technik Mindfulness oraz narzędzi i inspiracji do rozwijania kompetencji emocjonalnych, a przede wszystkim obserwowania, rozpoznawania, rozumienia, a także akceptowania reakcji emocjonalnych u siebie i u innych. W ramach projektu prowadzone są systematycznie 3-5 minutowe codzienne ćwiczenia oddechowe, np. „rekin”, „kumpel na brzuchu”, „balonowe oddychanie”. W zakresie poznawania prostych technik relaksacyjnych dzieci uczestniczą w ćwiczeniach „uważności i spokoju żabki” oraz innych zabawach zgodnie z wytycznymi projektu.- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozróżniania emocji,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- pobudzenie poczucia własnej wartości,
- kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji- podstawowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023,
- wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci- podstawowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023.
Ogólnopolska Akcja Edukacyjna „Dzieci Uczą Rodziców”
Głównym celem akcji jest zachęcenie rodziców do zwiększenia ilości czasu poświęcanego na wspólną naukę z dziećmi. Zakres tematyczny lekcji jest niezwykle szeroki: bezpieczeństwo (w różnych wymiarach), ekologia, przyroda i świat zwierząt, kosmos i astronomia, historia, geografia, kultura i tradycja, sport i zdrowie.