Grupa VII Liski

Liczba odwiedzających: 1551
 
Wychowawcy grupy:

  • Marzena Szulant
  • Aleksandra Rębecka

    Adres e-mail: liski@przedszkolechotomow.pl

    ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

    TYDZIEŃ I - Moje nowe przedszkole:
    • ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu,
    • integrowanie się z grupą rówieśniczą,
    • wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, równe traktowanie wszystkich kolegów,
    • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za własne rzeczy,
    • wprowadzenie dyżurów, omówienie sposobu wypełniania funkcji dyżurnego,
    • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w budynku przedszkola oraz na placu zabaw.

    TYDZIEŃ II - Wakacje się skończyły:
    • wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat minionych wakacji, dzielenie się przeżyciami,
    • utrwalenie nazw różnych regionów naszego kraju ze zwróceniem uwagi na elementy charakterystyczne dla poszczególnych krajobrazów,
    • utrwalenie zasad zachowania się i bezpieczeństwa w różnych środowiskach,
    • doskonalenie umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów ze względu na różne kryteria,
    • budzenie więzi z naszym krajem oraz rodzinną miejscowością,
    • doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi w czasie przeszłym.

    TYDZIEŃ III - Koniec lata w sadzie i w ogrodzie;
    • uwrażliwienie na różnorodność w przyrodzie, zapoznanie z sadem i ogrodem warzywnym jako elementami przyrody,
    • kształtowanie szacunku do natury, jako elementu potrzebnego do życia człowieka,
    • kształtowanie gotowości do podejmowania różnych form działań plastycznych,
    • rozwijanie zainteresowania obserwacjami przyrodniczymi i wrażliwości na piękno zmian w przyrodzie,
    • rozwijanie umiejętności kodowania i myślenia matematycznego.

    TYDZIEŃ IV - Kolorowy Park:
    • prowadzenie obserwacji przyrodniczych,
    • poznanie różnych zwierząt zamieszkujących w parku,
    • kształtowanie postawy proekologicznej mającej na celu ochronę i zachowanie naszej polskiej, różnorodnej przyrody,
    • ćwiczenie mięśni narządów mowy poprzez naśladowanie głosu zwierząt,
    • tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,
    • rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną poprzez ruch, taniec i pląsy,