
Wychowawcy grupy:
- Marzena Szulant
- Aleksandra Rębecka
Adres e-mail: liski@przedszkolechotomow.pl
Zajęcia dodatkowe, dyżury z wychowawcami oraz programy realizowane w grupie
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ
TYDZIEŃ I: Flaga i godło Polski:
• rozbudzanie poczucia tożsamości narodowej,
• wyrabianie szacunku do symboli narodowych,
• przybliżenie wiedzy na temat polskich legend,
• rozbudzanie zainteresowań pięknem Polski,
• zapoznanie z polskimi tańcami narodowymi (krakowiakiem, polonezem, kujawiakiem).
• kultywowanie tradycji ludowych.
• nabywanie świadomości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Rzeczpospolita Polska.
TYDZIEŃ II: Tutaj mieszkam:
• zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla środowiska miejskiego i wiejskiego,
• poznanie położenia swojej miejscowości na mapie Polski,
• rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
• zapoznanie z hymnem Polski i Unii Europejskiej,
• poznawanie nazw państw innych niż Polska. kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
• wzbogacenie wiedzy dotyczącej miejsc, postaci i wydarzeń historycznych mojej miejscowości.
TYDZIEŃ III: Co słychać na wiosennej łące?:
• prowadzenie obserwacji przyrodniczych,
• poznanie różnych owadów i innych zwierząt zamieszkujących polskie łąki,
• poznanie wyglądu i nazw roślin, jakie można spotkać na łące,
• kształtowanie postawy proekologicznej mającej na celu ochronę i zachowanie naszej polskiej, różnorodnej przyrody,
• ćwiczenie mięśni narządów mowy poprzez naśladowanie głosu zwierząt,
• tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,
• rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną poprzez ruch, taniec i pląsy,
• uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
TYDZIEŃ IV: Nasi Rodzice:
• uświadomienie znaczenia roli rodziców w życiu dziecka,
• wzmacnianie i zacieśnianie więzi emocjonalnej ze swoimi rodzicami, obmyślanie niespodzianek dla najbliższych, zachęcanie do pomagania rodzicom w pracach domowych,
• wyzwalanie uczuć troski o kogoś bliskiego,
• stymulowanie mowy dziecka,
• wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny,
• wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec innych,
• wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.