Grupa IX Liski

Liczba odwiedzających: 3600
 
Wychowawcy grupy:

  • Marzena Szulant
  • Nowak Hanna

    Adres e-mail: liski@przedszkolechotomow.pl

    Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf

    ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

    TYDZIEŃ I: Tutaj mieszkam:
    • poznanie położenia swojej miejscowości na mapie Polski,
    • rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
    • zapoznanie z hymnem Unii Europejskiej,
    • poznawanie nazw państw innych niż Polska. kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
    • zapoznanie z polskimi tańcami narodowymi (krakowiakiem, polonezem).

    TYDZIEŃ II: Wybitni Polacy:
    • przybliżenie wiadomości o sławnych Polakach( Fryderyk Chopin, Maria Skłodowska - Curie),
    • rozbudzanie poczucia więzi i dumy z własnego kraju, narodu,
    • stwarzanie okazji do doświadczeń sprzyjających procesowi przechodzenia od myślenia konkretnego do myślenia operacyjnego,
    • poznanie życia i twórczości polskiego kompozytora z wykorzystaniem ilustracji i nagrań muzycznych
    • kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej oraz wyobraźni muzycznej poprzez improwizację ruchową i plastyczną.
    • propagowanie zdobywania wiedzy i umiejętności poprzez eksperymentowanie.

    TYDZIEŃ III: Co słychać na wiosennej łące?:
    • prowadzenie obserwacji przyrodniczych,
    • poznanie różnych owadów i innych zwierząt zamieszkujących polskie łąki,
    • poznanie wyglądu i nazw roślin, jakie można spotkać na łące,
    • kształtowanie postawy proekologicznej mającej na celu ochronę i zachowanie naszej polskiej, różnorodnej przyrody,
    • ćwiczenie mięśni narządów mowy poprzez naśladowanie głosu zwierząt,
    • tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,
    • rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną poprzez ruch, taniec i pląsy,
    • uwrażliwianie na piękno otaczającego świata,
    • ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość słuchową i słuch fonematyczny.

    TYDZIEŃ IV: Nasi Rodzice:
    • uświadomienie znaczenia roli rodziców w życiu dziecka,
    • wzmacnianie i zacieśnianie więzi emocjonalnej ze swoimi rodzicami, obmyślanie niespodzianek dla najbliższych, zachęcanie do pomagania rodzicom w pracach domowych,
    • wyzwalanie uczuć troski o kogoś bliskiego,
    • stymulowanie mowy dziecka,
    • wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny,
    • ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość słuchową i słuch fonematyczny,
    • wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec innych.