
Wychowawcy grupy:
- Marzena Szulant
- Nowak Hanna
Adres e-mail: liski@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ
TYDZIEŃ I: Tutaj mieszkam:
• poznanie położenia swojej miejscowości na mapie Polski,
• rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
• zapoznanie z hymnem Unii Europejskiej,
• poznawanie nazw państw innych niż Polska. kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
• zapoznanie z polskimi tańcami narodowymi (krakowiakiem, polonezem).
TYDZIEŃ II: Wybitni Polacy:
• przybliżenie wiadomości o sławnych Polakach( Fryderyk Chopin, Maria Skłodowska - Curie),
• rozbudzanie poczucia więzi i dumy z własnego kraju, narodu,
• stwarzanie okazji do doświadczeń sprzyjających procesowi przechodzenia od myślenia konkretnego do myślenia operacyjnego,
• poznanie życia i twórczości polskiego kompozytora z wykorzystaniem ilustracji i nagrań muzycznych
• kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej oraz wyobraźni muzycznej poprzez improwizację ruchową i plastyczną.
• propagowanie zdobywania wiedzy i umiejętności poprzez eksperymentowanie.
TYDZIEŃ III: Co słychać na wiosennej łące?:
• prowadzenie obserwacji przyrodniczych,
• poznanie różnych owadów i innych zwierząt zamieszkujących polskie łąki,
• poznanie wyglądu i nazw roślin, jakie można spotkać na łące,
• kształtowanie postawy proekologicznej mającej na celu ochronę i zachowanie naszej polskiej, różnorodnej przyrody,
• ćwiczenie mięśni narządów mowy poprzez naśladowanie głosu zwierząt,
• tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,
• rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną poprzez ruch, taniec i pląsy,
• uwrażliwianie na piękno otaczającego świata,
• ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość słuchową i słuch fonematyczny.
TYDZIEŃ IV: Nasi Rodzice:
• uświadomienie znaczenia roli rodziców w życiu dziecka,
• wzmacnianie i zacieśnianie więzi emocjonalnej ze swoimi rodzicami, obmyślanie niespodzianek dla najbliższych, zachęcanie do pomagania rodzicom w pracach domowych,
• wyzwalanie uczuć troski o kogoś bliskiego,
• stymulowanie mowy dziecka,
• wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny,
• ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość słuchową i słuch fonematyczny,
• wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec innych.