Grupa VII Liski

Liczba odwiedzających: 2440
 
Wychowawcy grupy:

  • Marzena Szulant
  • Aleksandra Rębecka

    Adres e-mail: liski@przedszkolechotomow.pl

    Zajęcia dodatkowe, dyżury z wychowawcami oraz programy realizowane w grupie

    ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

    TYDZIEŃ I: Flaga i godło Polski:
    • rozbudzanie poczucia tożsamości narodowej,
    • wyrabianie szacunku do symboli narodowych,
    • przybliżenie wiedzy na temat polskich legend,
    • rozbudzanie zainteresowań pięknem Polski,
    • zapoznanie z polskimi tańcami narodowymi (krakowiakiem, polonezem, kujawiakiem).
    • kultywowanie tradycji ludowych.
    • nabywanie świadomości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Rzeczpospolita Polska.

    TYDZIEŃ II: Tutaj mieszkam:
    • zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla środowiska miejskiego i wiejskiego,
    • poznanie położenia swojej miejscowości na mapie Polski,
    • rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
    • zapoznanie z hymnem Polski i Unii Europejskiej,
    • poznawanie nazw państw innych niż Polska. kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
    • wzbogacenie wiedzy dotyczącej miejsc, postaci i wydarzeń historycznych mojej miejscowości.

    TYDZIEŃ III: Co słychać na wiosennej łące?:
    • prowadzenie obserwacji przyrodniczych,
    • poznanie różnych owadów i innych zwierząt zamieszkujących polskie łąki,
    • poznanie wyglądu i nazw roślin, jakie można spotkać na łące,
    • kształtowanie postawy proekologicznej mającej na celu ochronę i zachowanie naszej polskiej, różnorodnej przyrody,
    • ćwiczenie mięśni narządów mowy poprzez naśladowanie głosu zwierząt,
    • tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,
    • rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną poprzez ruch, taniec i pląsy,
    • uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.

    TYDZIEŃ IV: Nasi Rodzice:
    • uświadomienie znaczenia roli rodziców w życiu dziecka,
    • wzmacnianie i zacieśnianie więzi emocjonalnej ze swoimi rodzicami, obmyślanie niespodzianek dla najbliższych, zachęcanie do pomagania rodzicom w pracach domowych,
    • wyzwalanie uczuć troski o kogoś bliskiego,
    • stymulowanie mowy dziecka,
    • wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny,
    • wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec innych,
    • wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.