Grupa IX Liski

Liczba odwiedzających: 3110
 
Wychowawcy grupy:

  • Marzena Szulant
  • Nowak Hanna

    Adres e-mail: liski@przedszkolechotomow.pl

    Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf

    ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ

    TYDZIEŃ I: Mierzymy czas:
    • wzbogacenie wiedzy dotyczącej mierzenia czasu,
    • poznanie różnych modeli zegarów oraz sposobów mierzenia czasu,
    • nabywanie umiejętności odczytywania godzin na zegarze,
    • poznanie mierników czasu- stoper, minutnik,
    • zapoznanie z pojęciami: sekunda, minuta, godzina,
    • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu: dziś, wieczorem, jutro, za tydzień, za miesiąc,
    • zapoznanie z zawodem zegarmistrza,
    • rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej.

    TYDZIEŃ II: Karnawałowe zwyczaje:
    • zapoznanie z tradycjami związanymi z obchodami karnawału w Polsce,
    • zapoznanie z tańcami oraz obrzędami karnawałowymi charakterystycznymi dla wybranych krajów świata,
    • doświadczanie przyjemnych doznań wynikających z udziału we wspólnych zabawach i konkursach,
    • doskonalenie umiejętności określania i porównywania liczebności obiektów poprzez manipulowanie na konkretach,
    • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
    • kształcenie poczucia rytmu oraz wyobraźni dźwiękowej,
    • kodowanie i dekodowanie informacji,
    • wprowadzenie w świat pisma (poznanie litery ł, Ł drukowanej i pisanej).

    TYDZIEŃ III: Święto Babci i Dziadka:
    • ukazanie roli, jaką pełnią dziadkowie w rodzinie,
    • uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych,
    • poznawanie przybliżonych dat świąt rodzinnych,
    • poszerzenie wiedzy na temat współczesnych i dawnych zawodów,
    • stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem,
    • kształtowanie pojęcia liczby 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznanie cyfry 5,
    • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
    • wprowadzenie w świat pisma (poznanie litery z, Z drukowanej i pisanej).

    TYDZIEŃ IV: Zimowa Olimpiada:
    • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu,
    • rozwijanie zainteresowań sportowych dzieci,
    • wzbogacenie wiedzy na temat igrzysk olimpijskich i sportów zimowych,
    • poznanie symboli olimpijskich,
    • poszerzenie wiedzy o sportowcach,
    • kształtowanie zdolności do świadomego wybierania bezpiecznych miejsc zabaw,
    • kształtowanie odpowiedniej postawy w sytuacji, kiedy zdarzy się wypadek,
    • zapoznanie z pracą ratownika górskiego,
    • poszerzenie wiedzy o Tatrach.
    • kształtowanie pojęcia liczby 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, wprowadzenie cyfry 6,
    • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
    • wprowadzenie w świat pisma (poznanie litery k, K drukowanej i pisanej).