Wychowawcy grupy:
- Sylwia Krzyczkowska
- Żaneta Kotowska
Adres e-mail: jezyki2022@przedszkolechotomoWw.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
TYDZIEŃ PIERWSZY: WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY, PORA WRACAĆ DO PRZEDSZKOLA
- wspólne przywitanie w sali wszystkich dzieci;
- zapoznanie z nową salą i z nowymi zabawkami,
- rozpoznawanie i nazywanie swoich znaczków na szufladach
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego wypoczynku w lesie, w górach, nad wodą, na drodze
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu
- ukazanie piękna różnych stron Polski
- nabywanie umiejętności opowiadania o swoich wspomnieniach
TYDZIEŃ DRUGI: ZIEMIA W KOSMOSIE
- wzbogacenie wiadomości na temat Układu Słonecznego;
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
- utrwalanie wymieniania nazw planet po kolei od Słońca;
- posługiwanie się pojęciami związanymi z kosmosem np. Ziemia, Słońce, gwiazda, przestrzeń kosmiczna,
- doskonalenie umiejętności przeliczania planet;
- porównywanie wyglądu planet;
- „Międzynarodowy Dzień Kropki” święto kreatywności, odwagi - zabawy w grupie przedszkolne
TYDZIEŃ TRZECI: KONIEC LATA W SADZIE I W OGRODZIE
- oglądanie warzyw i owoców zaprezentowanych na zajęciach;
- wskazywanie i nazywanie warzyw i owoców,
- utrwalanie i rozumienie pojęć: mniejszy, większy, długi, krótki, krótszy, dłuższy;
- uwrażliwienie na różnorodność w przyrodzie;
- poznawanie budowy warzyw i owoców;
- zachęcanie do jedzenia warzyw i owoców;
- poznawanie narzędzi przydatnych ogrodnikom i sadownikom,
- poznawanie zawodu ogrodnika i sadownika;
TYDZIEŃ CZWARTY: KOLOROWY PARK
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej;
- utrwalanie nazw miesięcy i pór roku,
- określanie charakterystycznych cech jesieni;
- wspólne jesienne zabawy przy znanych melodiach
- utrwalanie zasad kulturalnego i bezpiecznego zachowywana się w czasie wyjść i spacerów,
- rozwijanie umiejętności dostrzegania różnorodności w przyrodzie;
- nazywanie zwierząt ukrytych na obrazku;
- rozwijanie spostrzegawczości;
- kształtowanie nawyku posługiwania się pełnymi zdaniami
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery O, o