Grupa Jeżyki

Liczba odwiedzających: 5269

Wychowawcy grupy:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

TYDZIEŃ PIERWSZY: WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY, PORA WRACAĆ DO PRZEDSZKOLA

  • wspólne przywitanie w sali wszystkich dzieci;
  • zapoznanie z nową salą i z nowymi zabawkami, 
  • rozpoznawanie i nazywanie swoich znaczków na szufladach 
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego wypoczynku w lesie, w górach, nad wodą, na drodze 
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu
  • ukazanie piękna różnych stron Polski
  • nabywanie umiejętności opowiadania o swoich wspomnieniach

TYDZIEŃ DRUGI: ZIEMIA W KOSMOSIE

  • wzbogacenie wiadomości na temat Układu Słonecznego;
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
  • utrwalanie wymieniania nazw planet po kolei od Słońca;
  • posługiwanie się pojęciami związanymi z kosmosem np. Ziemia, Słońce, gwiazda, przestrzeń kosmiczna,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania planet;
  • porównywanie wyglądu planet;
  • „Międzynarodowy Dzień Kropki” święto kreatywności, odwagi - zabawy w grupie przedszkolne

TYDZIEŃ TRZECI: KONIEC LATA W SADZIE I W OGRODZIE

  • oglądanie warzyw i owoców zaprezentowanych na zajęciach;
  • wskazywanie i nazywanie warzyw i owoców,
  • utrwalanie i rozumienie pojęć: mniejszy, większy, długi, krótki, krótszy, dłuższy;
  • uwrażliwienie na różnorodność w przyrodzie;
  • poznawanie budowy warzyw i owoców;
  • zachęcanie do jedzenia warzyw i owoców;
  • poznawanie narzędzi przydatnych ogrodnikom i sadownikom,
  • poznawanie zawodu ogrodnika i sadownika;

TYDZIEŃ CZWARTY: KOLOROWY PARK

  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej; 
  • utrwalanie nazw miesięcy i pór roku, 
  • określanie charakterystycznych cech jesieni;
  • wspólne jesienne zabawy przy znanych melodiach
  • utrwalanie zasad kulturalnego i bezpiecznego zachowywana się w czasie wyjść i spacerów, 
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania różnorodności w przyrodzie;
  • nazywanie zwierząt ukrytych na obrazku;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • kształtowanie nawyku posługiwania się pełnymi zdaniami
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery O, o