Grupa V Rybki

Liczba odwiedzających: 291
Wychowawcy grupy:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA WRZESIEŃ GRUPA

Tematyka kompleksowa:
  1. To jestem ja.
  2. Moja grupa.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Idzie jesień ...przez las i park.
  5. Idzie jesień ... przez sad i ogród.

Zadania:
  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw ruchowych,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie wyobraźni, pomysłowości i sprawności manualnej poprzez wykonywanie prac plastycznych,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych i radzenia sobie z nimi.
  • zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie;
  • poznanie nowej piosenki;
  • doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej;
  • doskonalenie aparatu mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie ciekawości poznawczej;
  • utrwalanie nazw oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku;
  • poznawanie i utrwalanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej, zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi;
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • utrwalanie oznak jesieni,
  • utrwalanie kolorów jesieni,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i słuchu muzycznego,
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznawanie cech kwadratu,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności obserwowania,
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
  • poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę
  • uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych i umożliwienie przewidywania następstw,
  • uświadomienie znaczenia ruchu dla zdrowia człowieka,
  • zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu,
  • doskonalenie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych.