Wychowawcy grupy:
- Joanna Wróblewska
- Patrycja Leszczyńska
Adres e-mail: rybki2022@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD
Tydzień 1: Bohaterowie polskich legend.
- Nabywanie wiedzy o Polsce i polskich legendach.
- Kształtowanie postaw patriotycznych.
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu.
- Budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny.
- Poszerzanie wiedzy o legendarnych dziejach Polski.
- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
- Doskonalenie umiejętności kreślenia litery D, d.
- Kształcenie słuchu fonematycznego i percepcji słuchowej.
Tydzień 2: Pomyły na deszczowe dni.
- Rozbudzanie ciekawości i aktywności poznawczej.
- Zapoznanie się z urządzeniami do ważenia (wagi)
- Kształtowanie przynależności do grupy rówieśniczej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych.
- Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych.
- Doskonalenie umiejętności kreślenia litery P, p.
Tydzień 3: Nasze ulubione książki.
- Wyrabianie świadomości, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza.
- Klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia.
- Utrwalanie treści popularnych bajek.
- Wzbogacenie dziecięcego słownika.
- Uświadamianie dzieciom korzyści wynikających z czytania.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne.
- Wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas oglądania i czytania książek
- Rozwijanie motywacji do czytania, oglądania i słuchania książek
- Doskonalenie umiejętności kreślenia litery B, b.
Tydzień 4: Chcemy być potrzebni.
- Kształtowanie gotowości do okazywania przywiązania do wartości takich jak: przyjaźń, empatia.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez mimikę i gesty oraz odczytywania intencji innych posługujących się mimiką i gestykulacją.
- Kształtowanie rozumienia pojęcia stałości
- Kształtowanie umiejętności werbalizowania swoich poglądów i pomysłów.
- Rozwijanie małej i dużej motoryki.
- Doskonalenie rozumienia podstawowych pojęć matematycznych i określenia stosunków przestrzennych.
- Utrwalanie umiejętności liczenia i znajomości wizerunku poznanych cyfr
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- Doskonalenie umiejętności kreślenia litery Y, y.