Grupa Rybki

Liczba odwiedzających: 5713

rybki.png (259 KB)Wychowawcy grupy:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

Tydzień 1: Bohaterowie polskich legend.

  • Nabywanie wiedzy o Polsce i polskich legendach.
  • Kształtowanie postaw patriotycznych.
  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu.
  • Budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny.
  • Poszerzanie wiedzy o legendarnych dziejach Polski.
  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
  • Doskonalenie umiejętności kreślenia litery D, d.
  • Kształcenie słuchu fonematycznego i percepcji słuchowej.

Tydzień 2: Pomyły na deszczowe dni.

  • Rozbudzanie ciekawości i aktywności poznawczej.
  • Zapoznanie się z urządzeniami do ważenia (wagi)
  • Kształtowanie przynależności do grupy rówieśniczej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych.
  • Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych.
  • Doskonalenie umiejętności kreślenia litery P, p.

Tydzień 3: Nasze ulubione książki.

  • Wyrabianie świadomości, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza.
  • Klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia.
  • Utrwalanie treści popularnych bajek.
  • Wzbogacenie dziecięcego słownika.
  • Uświadamianie dzieciom korzyści wynikających z czytania.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne.
  • Wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas oglądania i czytania książek
  • Rozwijanie motywacji do czytania, oglądania i słuchania książek
  • Doskonalenie umiejętności kreślenia litery B, b.

Tydzień 4: Chcemy być potrzebni.

  • Kształtowanie gotowości do okazywania przywiązania do wartości takich jak: przyjaźń, empatia.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez mimikę i gesty oraz odczytywania intencji innych posługujących się mimiką i gestykulacją.
  • Kształtowanie rozumienia pojęcia stałości 
  • Kształtowanie umiejętności werbalizowania swoich poglądów i pomysłów. 
  • Rozwijanie małej i dużej motoryki. 
  • Doskonalenie rozumienia podstawowych pojęć matematycznych i określenia stosunków przestrzennych. 
  • Utrwalanie umiejętności liczenia i znajomości wizerunku poznanych cyfr
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
  • Doskonalenie umiejętności kreślenia litery Y, y.