Wychowawcy grupy:
- Joanna Wróblewska
- Żaneta Kotowska
Adres e-mail: rybki2022@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC
TYDZIEŃ PIERWSZY: DZIECI ŚWIATA
- nabywanie wiadomości o prawach dziecka,
- kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw,
- poinformowanie dzieci o możliwości zwrócenia się o pomoc do psychologa/pedagoga w sytuacji wymagającej wsparcia lub porady;
- uwrażliwienie dzieci na problem krzywdzenia;
- wpieranie dzieci w reagowaniu na przemoc wobec innych;
- promowanie idei tolerancji i akceptacji różnorodności;
- wzbogacanie wiadomości na temat życia dzieci mieszkających w różnych miejscach na świecie;
- kształtowanie postaw wyrażających szacunek dla wszystkich ludzi;
TYDZIEŃ DRUGI: JAK SPĘDZAMY CZAS?
- kształtowanie prawidłowych postaw społeczno – moralnych i właściwych stosunków interpersonalnych;
- rozwijanie emocjonalności i empatii;
- rozpoznawanie postaw moralnych pozytywnych i negatywnych;
- przejawianie oznak życzliwości, dobroci i koleżeństwa wobec innych dzieci
- przedstawienie dzieciom cech dobrego przyjaciela
- zastanawianie się nad sposobami spędzania czasu wolnego,
- poznawanie pożytecznych i aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego,
- wywoływanie potrzeby spędzania czasu wolnego z rodziną i przyjaciółmi,
- motywowanie do czynnego spędzania czasu wolnego;
- poznawanie alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego,
- dokonywanie krytyki niektórych form spędzania czasu wolnego
TYDZIEŃ TRZECI: MOTYLE
- poznanie kolejnych faz rozwoju motyla
- kształtowanie właściwego stosunku do środowiska przyrodniczego
- wzbudzanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym
- poznawanie wybranych gatunków motyli,
- układanie motyli według określonego rytmu,
TYDZIEŃ CZWARTY: JEDZIEMY NA WAKACJE
- rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
- rozmowa na temat wspólnych wyjazdów rodzinnych,
- odczytywanie pogody na mapie pogodowej;
- utrwalanie znajomości znaków związanych z pogodą,
- wypowiadanie się na temat pogody w danym dniu,
- nabywanie umiejętności dobierania odpowiedniego stroju do pogody
- poznawanie pojęć przyrodniczych: „ląd”, „woda”,
- utrwalanie zasad popranego zachowywania się w miejscach publicznych;
- utrwalanie tematyki związanej z Polska;
- poznawanie zasad bezpiecznego zachowywania się w górach i nad wodą;