Wychowawcy grupy:
- Marzena Orłowska
- Małgorzata Lozia
Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY
TEMAT KOMPLEKSOWY: Baśnie, bajki, bajeczki
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, poszerzenie wiadomości na temat baśni, bajek, kojarzenie tytułów bajek z nazwiskami autorów.
- Kształtowanie zainteresowań czytelniczych i wdrażanie do poszanowania książek.
- Wprowadzanie do świata liter i cyfr; Nabywanie umiejętności kreślenia liter, uwrażliwianie na właściwe kreślenie liter oraz doskonalenie kompetencji matematycznej
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, właściwej reakcji na sygnał i zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń
- Doskonalenie poczucia rytmu, umiejętności wokalnych i pamięci ruchowej, rozwijanie umiejętności tanecznych
- Preorientacja zawodowa: poznanie praca autora, pisarza, grafika
- Utrwalenie nazw kolorów, rozróżnianie barwy ciepłej i zimnej
TEMAT KOMPLEKSOWY: Muzyka wokół nas
- Dostrzeganie piękna muzyki, aktywne słuchanie muzyki, w tym poważnej
- Poszerzanie wiadomości na temat życia, twórczości oraz miejsca urodzin Fryderyka Chopina
- Wypowiadanie się w sposób werbalny i niewerbalny na temat słyszanego utworu
- Tworzenie sytuacji sprzyjających zaciekawieniu światem liter poprzez zabawę i ćwiczenia
- Dostrzeganie sposobu powstawania wykreślonych, narysowanych lub zapisanych kształtów, przetwarzanie obrazu ruchowego na graficzny,
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10 i więcej, rozszerzanie doświadczeń w przeliczaniu obiektów, które nie są widoczne
- Rozszerzanie doświadczeń w ustalaniu wyniku dodawania i odejmowania
- Doskonalenie umiejętności gry na poznanych instrumentach, ze zwróceniem uwagi na sposób trzymania i technikę wydobywania dźwięków
- Tworzenie akompaniamentu do poznanych utworów muzycznych na instrumentach konwencjonalnych i wykonanych samodzielnie z materiału przyrodniczego i materiału odpadowego
- Zapoznanie z pracą dyrygenta- realizacja programu preorientacji zawodowej.
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej i plastycznej
- Nabywanie umiejętności panowania nad własnym ciałem i emocjami podczas ćwiczeń gimnastycznych
- Dzień Bezpiecznego Internetu /Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112
- Zapoznanie z internetowymi zasadami dobrego wychowania; Wdrażanie do bezpiecznego i higienicznego korzystania z komputera.
TEMAT KOMPLEKSOWY: NIE JESTEŚMY SALMI W KOSMOSIE.
- Wzbogacenie wiadomości na temat kosmosu i planet Układu Słonecznego
- Rozwijanie zainteresowań światem nauki, przyrody i astronomii
- Przybliżenie postaci astronoma Mikołaja Kopernika i jego teorii
- Rozwijanie słownictwa o nowe pojęcia dotyczące tematu Kosmos (astronauta, astronom, obserwatorium astronomiczne, teleskop, luneta),
- Wprowadzanie do świata liter i cyfr; Nabywanie umiejętności kreślenia liter po śladzie i samodzielnie; Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- Rozwijanie umiejętności czytania według indywidualnych możliwości dzieci
- Rozwijanie umiejętności matematycznych; ćwiczenia w kreśleniu poznanych cyfr według wskazanego kierunku
- Ćwiczenia w przeliczaniu, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10
- Rozwiązywanie zadań tekstowych i układanie do nich działań, wskazanie wyniku
- Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami z uwzględnieniem większej precyzji wycinania - dbałość o estetykę prac plastycznych i technicznych
TEMAT KOMPLEKSOWY: MÓJ WYMARZONY ZAWÓD – PROJEKT - PREORIENTACJA ZAWODOWA
- Nabywanie wiedzy w zakresie różnych zawodów, ich atrybutów i powiązań pod względem pożyteczności dla innych ludzi
- Rozwijanie znajomości zawodów wykonywanych przez osoby najbliższe oraz rodzaju ich pracy
- Usystematyzowanie wiedzy na temat znanych dzieciom zawodów oraz poznanie różnego typu zawodów
- Bogacenie słownictwa o nowe słowa związane z omawianymi zawodami
- Rozwijanie umiejętności formułowania zdań pytających, tworzenia siatki do projektu
- Zdobywanie wiadomości na temat zdrowych produktów i znaczenia zdrowego żywienia dla człowieka
- Tworzenie sytuacji wyzwalającej ekspresję plastyczną, doświadczanie możliwości wyrażania siebie w różnych formach artystycznych
- Rozwijanie umiejętności planistycznych, rozwijanie umiejętności kodowania informacji
- Rozwijanie sprawności fizycznej, wytrzymałości i siły mięśni
- Wdrażanie do zajęć specjalistów pracujących w przedszkolu