Grupa IV Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 2694

Wychowawcy grupy:


  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia

    Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

    Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf


    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

    Tydzień I: Witamy po wakacjach w przedszkolu
    • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
    - poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
    - przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
    - rozpoznawanie znaczków.
    • Komunikowanie się w grupie
    - mówienie o swoich potrzebach
    - odpowiadanie na pytania.
    • Poznanie nowej sali i swojego miejsca na półce, w łazience i przy stoliku.
    • Rozpoznawanie i nazywanie swoich znaczków.
    • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu( sala, łazienka, korytarz, schody, stołówka, szatnia, plac zabaw).

    Tydzień II: Ja i moje przedszkole
    • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
    - utrwalanie imion i nazwisk dzieci z grupy
    - przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
    • Komunikowanie się w grupie
    - mówienie o swoich potrzebach i emocjach
    - odpowiadanie na pytania
    - zachęcanie do swobodnego wypowiadania się na omawiane tematy.
    • Ustalenie zasad kodeksu grupowego i przedstawienie go w formie obrazkowej.
    • Rozwijanie aktywności twórczej i zainteresowania różnymi formami plastycznymi
    - doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
    - budowanie w dziecku poczucia estetyki
    - tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
    • Rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej poprzez słuchanie muzyki, śpiewanie piosenek, zabawy, taniec i pląsy.
    • Wprowadzenie w świat emocji- dostrzeganie, rozpoznawanie i nazywanie emocji po wyrazie twarzy, mowie ciała, odgłosach.
    • Poznanie sposobów radzenia sobie z nie przyjemnymi emocjami( strach, złość, smutek).

    Tydzień III: Moja przedszkolna grupa
    • Przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu.
    • Utrwalanie nawyku prawidłowego mycia rąk.
    • Rozwijanie aparatu artykulacyjnego poprzez codzienne ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
    • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.
    • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dla dziecka (4 i więcej)
    • Tworzenie dobrych relacji rówieśniczych poprzez udział w zabawach kreatywnych z okazji Dnia Kropki.
    • Rozwijanie umiejętności wokalnych, wyobraźni muzycznej i ruchowej.
    • Rozwijanie sprawności małej i dużej motoryki.
    • Wprowadzenie dziecka w świat wartości społeczno-moralnych:
    - rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp.
    • Rozwijanie procesów poznawczych:
    - pamięci - poprzez naukę i powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek, a także dostrzeganie więzi między pamięcią a emocjami.
    - spostrzegania wzrokowego - poprzez wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków, wyszukiwanie takich samych symboli graficznych – figur,
    - postrzeganie słuchowe - odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie),rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek, wyodrębnianie sylab w słowach; określanie ich liczby.
    • Dbałość o porządek i wystrój sali- poznanie obowiązków dyżurnego.
    • Kształtowanie świadomości prozdrowotnej poprzez pogadanki, czynny udział w swobodnych zabawach ruchowych i uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych, odpowiedni ubiór do pogody.
    • Poszerzenie wiedzy na temat zawodów- poznanie ciekawostek o zawodzie stylisty (Preorientacja zawodowa).

    Tydzień IV: Ja, ty i świat wokół nas
    • Kształtowanie współodpowiedzialności za stan najbliższego środowiska.
    • Udział w zabawach z okazji Dnia Przedszkolaka - integrowanie i uspołecznianie dzieci.
    • Kształtowanie pojęć matematycznych dotyczących stosunków przestrzennych poprzez zabawę.
    • Budzenie i aktywizowanie ciekawości i aktywności poznawczej dziecka.
    • Rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych.
    • Stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną, a skutkiem.
    • Powitanie kalendarzowej jesieni.
    • Rozbudzanie zainteresowania jesienną przyrodą.
    • Poznawanie zmian w przyrodzie związanych z nadejściem jesieni.
    • Dostrzeganie walorów estetycznych przyrody.
    • Rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej.
    • Kształtowanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania prostych rytmów w układzie elementów.
    • Zapoznawanie z nazwami pór roku.
    • Doskonalenie umiejętności nazywania kolorów.
    • Rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej.
    • Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej.
    • Ćwiczenia syntezy i analizy sylabowej wyrazów- przygotowanie do czytania.

    Tydzień V: Bezpieczni w drodze do przedszkola
    • Poznawanie wybranych środków transportu lądowego.
    • Poznanie znaczenia pasów i sygnalizacji świetlnej dla pieszych i kierowców.
    • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów
    • Poznanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, przewożenie dzieci bez fotelików samochodowych.
    • Przybliżenie znaczenia pracy policjanta, strażaka.
    • Poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej).
    • Zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie.
    • Poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112.