Grupa Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 5106

Wychowawcy grupy:

  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia


Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

I . TEMAT KOMPLEKSOWY: JAK WYGLADAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT.

  • Wzbogacanie wiedzy o dinozaurach .Poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów.
  • Odkrywanie litery „L”, „l”  małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Wprowadzenia zapisu graficznego litery „L,l”, wielkiej i małej.
  • Rozwijanie zainteresowanie słowem pisanym oraz rozwijanie potrzeby czytania.
  • Doskonalenie słuchu fonetycznego, fonematycznego.
  • Rozwijanie umiejętności czytania globalnego.
  • Rozwijanie zainteresowań matematycznych oraz przyrodniczych. Stosowanie liczebników porządkowych. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • Rozpoznawanie i nazywanie zapisu cyfrowego liczby 7.
  • Pisanie cyfr po śladach i samodzielnie.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat i odpowiadania na pytania.
  • Uczestniczenie w zabawach rytmicznych. Rozwijanie sprawności tanecznej.
  • Czynne uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami.
  • Usprawnianie motoryki małej i dużej.
  • Wzmacnianie pozytywnych kontaktów społecznych w grupie.

II.TEMAT KOMPLEKSOWY: IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM.

  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy o świecie przyrody. Poszerzanie wiadomości o zimie
  • Wprowadzenie nazwy miesiąca - grudzień.
  • Rozwijanie umiejętności dobierania stroju do pory roku i pogody
  • Gromadzenie doświadczeń, wiadomości i odkrywanie wiedzy o świecie przyrody. Uwrażliwienie dzieci na bezpieczeństwo zimowych zabaw
  • Rozwijanie koncentracji uwagi w zabawach matematycznych
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności wokalnych
  • Wspomaganie i stymulowanie rozwoju fizycznego i umysłowego dzieci podczas ćwiczeń ruchowych. Rozwijanie sprawności fizycznej wg metody Rudolfa Labana
  • Poznawanie zapisu graficznego małej i wielkiej litery „y” „Y”
  • Aktywne włączenie się w przygotowania do kiermaszu świątecznego
  • Czynne uczestniczenie w przygotowaniach na przedstawienie zimowo-jasełkowe.

III.TEMAT KOMPLEKSOWY: Zima .....IDĄ ŚWIĘTA.

  • Wzbogacanie wiedzy o świętach Bożego Narodzenia – poznawanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami
  • Uczestniczenie w zabawach rytmicznych – wyrażanie siebie poprzez taniec, śpiew i grę na instrumentach
  • Czynne uczestniczenie w przygotowaniach do Świąt Bożego Narodzenia
  • Nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek w połączeniu z ruchem
  • Wykonywanie prac plastycznych i ozdób bożonarodzeniowych różnymi technikami
  • Obserwowanie pogody – dobieranie właściwego ubioru do aktualnej temperatury. Zabawy badawcze.
  • Poznanie nazw sportów zimowych i nazw sportowców uprawiających daną dziedzinę sportu zimowego
  • Rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa dzieci w j. angielskim
  • Wzmacnianie pozytywnych kontaktów społecznych w grupie . Wspólne ustalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw na śniegu
  • Odkrywanie litery „r”, „R” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

IV.TEMAT KOMPLEKSOWY: PRZYJAŹŃ - PROJEKT CZ.1

  • Kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci
  • Uświadomienie istoty charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń
  • Kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami
  • Kształtowanie właściwych relacji w sytuacjach trudnych - nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych
  • Rozwijanie mowy, pamięci słuchowej
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  • Rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania swojego i innych samopoczucia.
  • Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci

V. TEMAT KOMPLEKSOWY: PRZYJAŹŃ - PROJEKT CZ.2

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze złym nastrojem i smutkiem
  • Kształtowanie umiejętności rozładowywania emocji
  • Uświadomienie istoty charakteru emocji dobrych i złych
  • Kształtowanie wrażliwości na drugiego człowieka
  • Uwrażliwienie na wartość, jaką jest przyjaźń
  • Ćwiczenie umiejętności formułowania własnych sądów
  • Wdrażanie do zajęć i zabaw nauczycieli specjalistów
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  • Rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej