Wychowawcy grupy:
- Marzena Orłowska
- Małgorzata Lozia
Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
I . TEMAT KOMPLEKSOWY: JAK WYGLADAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT.
- Wzbogacanie wiedzy o dinozaurach .Poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów.
- Odkrywanie litery „L”, „l” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Wprowadzenia zapisu graficznego litery „L,l”, wielkiej i małej.
- Rozwijanie zainteresowanie słowem pisanym oraz rozwijanie potrzeby czytania.
- Doskonalenie słuchu fonetycznego, fonematycznego.
- Rozwijanie umiejętności czytania globalnego.
- Rozwijanie zainteresowań matematycznych oraz przyrodniczych. Stosowanie liczebników porządkowych. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Rozpoznawanie i nazywanie zapisu cyfrowego liczby 7.
- Pisanie cyfr po śladach i samodzielnie.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat i odpowiadania na pytania.
- Uczestniczenie w zabawach rytmicznych. Rozwijanie sprawności tanecznej.
- Czynne uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
- Wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami.
- Usprawnianie motoryki małej i dużej.
- Wzmacnianie pozytywnych kontaktów społecznych w grupie.
II.TEMAT KOMPLEKSOWY: IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy o świecie przyrody. Poszerzanie wiadomości o zimie
- Wprowadzenie nazwy miesiąca - grudzień.
- Rozwijanie umiejętności dobierania stroju do pory roku i pogody
- Gromadzenie doświadczeń, wiadomości i odkrywanie wiedzy o świecie przyrody. Uwrażliwienie dzieci na bezpieczeństwo zimowych zabaw
- Rozwijanie koncentracji uwagi w zabawach matematycznych
- Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Wspomaganie i stymulowanie rozwoju fizycznego i umysłowego dzieci podczas ćwiczeń ruchowych. Rozwijanie sprawności fizycznej wg metody Rudolfa Labana
- Poznawanie zapisu graficznego małej i wielkiej litery „y” „Y”
- Aktywne włączenie się w przygotowania do kiermaszu świątecznego
- Czynne uczestniczenie w przygotowaniach na przedstawienie zimowo-jasełkowe.
III.TEMAT KOMPLEKSOWY: Zima .....IDĄ ŚWIĘTA.
- Wzbogacanie wiedzy o świętach Bożego Narodzenia – poznawanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami
- Uczestniczenie w zabawach rytmicznych – wyrażanie siebie poprzez taniec, śpiew i grę na instrumentach
- Czynne uczestniczenie w przygotowaniach do Świąt Bożego Narodzenia
- Nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek w połączeniu z ruchem
- Wykonywanie prac plastycznych i ozdób bożonarodzeniowych różnymi technikami
- Obserwowanie pogody – dobieranie właściwego ubioru do aktualnej temperatury. Zabawy badawcze.
- Poznanie nazw sportów zimowych i nazw sportowców uprawiających daną dziedzinę sportu zimowego
- Rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa dzieci w j. angielskim
- Wzmacnianie pozytywnych kontaktów społecznych w grupie . Wspólne ustalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw na śniegu
- Odkrywanie litery „r”, „R” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
IV.TEMAT KOMPLEKSOWY: PRZYJAŹŃ - PROJEKT CZ.1
- Kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci
- Uświadomienie istoty charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń
- Kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami
- Kształtowanie właściwych relacji w sytuacjach trudnych - nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych
- Rozwijanie mowy, pamięci słuchowej
- Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania swojego i innych samopoczucia.
- Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci
V. TEMAT KOMPLEKSOWY: PRZYJAŹŃ - PROJEKT CZ.2
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze złym nastrojem i smutkiem
- Kształtowanie umiejętności rozładowywania emocji
- Uświadomienie istoty charakteru emocji dobrych i złych
- Kształtowanie wrażliwości na drugiego człowieka
- Uwrażliwienie na wartość, jaką jest przyjaźń
- Ćwiczenie umiejętności formułowania własnych sądów
- Wdrażanie do zajęć i zabaw nauczycieli specjalistów
- Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej