Grupa Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 4732

Wychowawcy grupy:

  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia


Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tydzień1. Jestem już w zerówce

  • Udział w zabawach integrujących grupę.
  • Poznanie nowej sali i jej wyposażenia. 
  • Przypomnienie zasad bezpiecznego pobytu w przedszkolu i na placu zabaw.
  • Dzielenie się wspomnieniami i przeżyciami z wakacyjnego wypoczynku.
  • Nazywanie i wskazanie na mapie Polski wybranych regionów letniego wypoczynku (góry, morze, mazury).
  • Rozpoznawanie i wypowiadanie się na temat własnych uczuć i emocji.
  • Utrwalanie pojęć sylaba, głoska, ćwiczenia słuchu fonematycznego.
  • Ćwiczenia przygotowujące do czytania globalnego 
  • Określanie swoich cech fizycznych: wzrost, wiek, kolor oczu, kolor włosów, dostrzeganie podobieństw i różnic w odniesieniu do rodziców.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie.

Tydzień 2.  Ja i moja grupa

  • Przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie i rozumienie zasadności ich przestrzegania.
  • Umiejętne współdziałanie w parach, w grupach kilkuosobowych.
  • Opowiadanie o przebiegu wydarzeń w sposób logiczny.
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej- wyszukanie takich samych symboli graficznych – figur, liter, cyfr.
  • Układanie imion z drukowanych liter według wzoru i samodzielnie.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, wskazanie pozycji głoski w słowie.
  • Utrwalanie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie znajomości stron : prawa, lewa.
  • Rozwijanie umiejętności rysowania postaci człowieka.
  • Wspólne stworzeni e zasad kodeksu grupowego.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie.

Tydzień 3 .  Bezpieczna droga do przedszkola

  • Utrwalanie prawidłowego sposobu przejścia  przez jezdnię.
  • Przypomnienie wyglądu sygnalizatora świetlnego. 
  • Zapoznanie z figurą geometryczną- kołem.
  • Poznanie znaków drogowych. 
  • Utrwalanie numerów alarmowych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności technicznych i plastycznych.
  • Doskonalenie słuchu muzycznego podczas zabaw przy piosence „Ruch uliczny”.
  • Aktywne włączenie się w obchody Dnia Kropki.
  • Dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, wesołej zabawy, czerpania radości z bycia przedszkolakiem z okazji Dnia Przedszkolaka.

Tydzień 4. Jesień w parku i w lesie

  • Poznawanie oznak jesieni.
  • Wielozmysłowe poznanie darów jesieni.
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych. 
  • Utrwalanie znajomości liczebników porządkowych.
  • Zapoznanie z grzybami jadalnymi i trującymi.
  • Wykonanie prac z wykorzystaniem materiału przyrodniczego-„ Ludziki- stworki” oraz przestrzennej „Jesienne drzewo”. 
  • Przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z narzędzi i przedmiotów podczas tworzenia prac. 
  • Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach wspomagających rozwój fizyczny.
  • Rozwijanie pamięci poprzez naukę wiersza i piosenki o tematyce jesiennej.
  • Wykorzystanie wiedzy podczas udziału w quizie o jesieni.
  • Celebrowanie Dnia Chłopaka.