Grupa IV Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 3048

Wychowawcy grupy:


  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia

    Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

    Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf


    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ

    Tydzień I
    Temat kompleksowy: Kosmiczne podróże

    • Wzbogacenie wiedzy o kosmosie i planetach Układu Słonecznego.
    • Przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planety, Ziemia, Księżyc.
    • Poznanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia, np. lupy, lornetki, teleskopu, mikroskopu.
    • Uczestniczenie w zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych).
    • Rozwijanie sprawności i precyzji ruchów dłoni, ćwiczenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
    • Rozwijanie zainteresowań plastycznych i wyobraźni twórczej.
    • Nabywanie odwagi i umiejętności wchodzenia w role podczas zabaw dramowych i parateatralnych.
    • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i skupienia uwagi doskonalenie umiejętności przeliczania dokładania (dodawania) w zakresie 5, stosowanie liczebników głównych i porządkowych.
    • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, kształtowanie nawyku przyjmowania właściwej postawy ciała oraz poprawności i harmonijności ruchów.
    • Ćwiczenie aparatu mowy, poprzez naukę krótkich wierszyków logopedycznych.
    • Rozwijanie zdolności wokalnych, pamięci i spostrzegawczości- powtarzanie prostych ruchów innej osoby, reagowanie na zmianę tempa muzyki.

    Tydzień II
    Temat kompleksowy: Pomóżmy zwierzętom przetrwać zimę

    • Obserwowanie przyrody zimą podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów.
    • Utrwalanie nazw pór roku.
    • Rozumienie potrzeby dokarmiania zwierząt zimą.
    • Nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, poznanie rodzajów ptasich przysmaków i właściwego ich dokarmiania.
    • Rozwiązywanie zagadek o ptakach i zwierzętach dziko żyjących.
    • Wykonanie smakołyków dla ptaków – zawieszki z ziaren i żelatyny oraz kulek tłuszczowych.
    • Nauka piosenki „Dokarmiamy ptaszki”, rozwijanie umiejętności gry na prostych instrumentach perkusyjnych.
    • Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, zabawy manipulacyjne, tworzenie kompozycji płaskich, przeliczanie w zakresie 5.
    • Poznanie wybranych ptaków zimujących w Polsce: gila, sikorki i wróbla i ich przysmaków.
    • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, zabawy ruchowe, ruchowo - naśladowcze równoważne, wyprostne, ćwiczenia gimnastyczne.
    • Rozwijanie `wyobraźni twórczej i ekspresji plastycznej, łączenie różnych form działalności plastycznej
    • Rozwijanie mowy i myślenia, doskonalenie umiejętności rozwiązywania zagadek, budowania zdań, wyrażania myśli.
    • Ćwiczenie precyzji dłoni i sprawności palców: chwytanie drobnych elementów (różnych ziarenek), segregowanie , manipulowanie, przekładanie, układnie, wycinanie, klejenie, malowanie.

    Tydzień III
    Temat kompleksowy: Kocham babcię i dziadka

    • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, budowanie więzi rodzinnych.
    • Określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami. nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia.
    • Uczestniczenie w przedszkolnych spotkaniach (uroczystościach) z rodzicami, dziadkami z okazji ich świąt; czerpanie radości z przygotowywania i wręczania upominków bliskim osobom, przedstawianie krótkiego programu artystycznego.
    • Kształtowanie umiejętności odpowiadania na zadane pytania.
    • Skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
    • Liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, liczenie na palcach.
    • Udział w przygotowaniach i obchodach dni nietypowych - Światowego dnia śniegu, Dnia Kubusia Puchatka.
    • Poznanie specyfiki pracy cukiernika, poznanie przepisu na ciasteczka, samodzielne dekorowanie ciasteczek.
    • Rozbudzanie zainteresowań przeszłością, poznanie dawnych zabaw i zabawek (film edukacyjny)
    • Rozwijanie umiejętności technicznych - wykonanie prostej zabawki – bączka.

    Tydzień IV
    Temat kompleksowy: Projekt książka

    • Budzenie zainteresowania książką poprzez zabawy: słowne, literackie, teatralne, muzyczne, plastyczne i techniczne.
    • Wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z książką.
    • Wdrażanie do poszanowania książek.
    • Rozwijanie umiejętności formułowania pytań.
    • Poznawanie utworów literatury dziecięcej.
    • Wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości.
    • Prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu.
    • Integrowanie grupy poprzez zabawy i działania podczas pracy nad wspólną książką, rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności.

    Tydzień V
    Temat kompleksowy: W krainie śniegu i lodu

    • Rozbudzanie zainteresowań przyrodą i życiem ludzi na dalekiej północy.
    • Zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem kompasu i mapą świata.
    • Wzbogacenie słownika czynnego, przyswojenie pojęć: Eskimos, harpun, igloo, biegun.
    • Ćwiczenie pamięci odtwórczej i słuchu muzycznego.
    • Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej, wzbogacenie doświadczeń plastycznych - malowanie pastą do zębów.
    • Zapoznanie z pracą polarnika na biegunie.
    • Wielozmysłowe poznawanie i doświadczanie świata– zabawy sensoryczne.
    • Nabywanie umiejętności matematycznych w zakresie kodowania.