
Wychowawcy grupy:
- Marzena Orłowska
- Małgorzata Lozia
Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ
Tydzień I: TU JEST MÓJ DOM- MOJA MAŁA OJCZYZNA
• rozwijanie zainteresowania najbliższą okolicą,
• poznawanie symboli miejscowości (lub gminy), w której mieszka dziecko,
• rozwijanie twórczego myślenia i sprawności rąk,
• rozwijanie wyobraźni plastycznej,
• aktywne słuchanie muzyki poważnej,
• rozumienie znaczenia znaków i symboli graficznych, przygotowanie do globalnego czytania wyrazów,
• rozwijanie mowy, swobodnego wyrażania swoich myśli, poprawnego budowania zdań,
• ćwiczenie narządów artykulacyjnych,
• okazywanie szacunku dla pracy strażaka.
Tydzień II : Polska- moja Ojczyzna
• kształtowanie polskiej tożsamości narodowej,
• zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą i godłem, hymnem,
• wskazanie Polski na mapie Europy,
• poznanie znaczenia kolorów na mapie fizycznej,
• poznawanie legendy o warszawskiej Syrence, poznanie znaczenia słowa Stolica,
• śpiewanie I zwrotki Mazurka Dąbrowskiego,
• poznanie hymnu Unii Europejskiej,
• uczestniczenie w przygotowaniu postaci i w przedstawieniu teatrzyku cieni,
• rozwijanie precyzji ruchów dłoni oraz rozwijanie sprawności całego ciała,
• dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych,
• kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.
Tydzień III: Majowa łąka
• wzbogacanie wiadomości na temat ekosystemu łąki,
• poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin,
• poznanie wybranych roślin zielnych (np.: rumianek, pokrzywa, koniczyna, mniszek lekarski itp.) i ich znaczenia dla ludzi (ziołolecznictwo, kosmetyki),
• tworzenie prac inspirowanych muzyką, literaturą, przyrodą.
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie mowy czynnej,
• rozwijanie umiejętności liczenia elementów,
• ćwiczenia grafomotoryczne,
• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,
• poznanie zasad szanowania przyrody i zachęcanie do ich przestrzegania.
Tydzień IV: Ja i moja rodzina
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
• wzmocnienie więzi uczuciowej między dziećmi i rodzicami,
• wprowadzenie w świat wartości społeczno-moralnych, przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych,
• rozwijanie umiejętności wyrażania emocji i uczuć,
• kształtowanie właściwych relacji w rodzinie,
• rozwijanie wyobraźni plastycznej,
• rozwijanie twórczego myślenia,
• wzbogacenie wiedzy o zawodach rodziców,
• nabywanie koordynacji ruchowej i wzrokowo-ruchowej
Tydzień V: Tacy sami - a jednak inni
• poznawanie kultur innych narodów,
• akceptowanie odrębności ludzi różnych ras, niepełnosprawnych, chorych,
• przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach,
• akceptowanie równości praw wszystkich,
• dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich,
• uwrażliwianie na krzywdy, kłopoty, trudności innych dzieci,
• pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
• celebrowanie Dnia Dziecka, poznawanie jego międzynarodowego charakteru,
• poznanie i rozumienie praw dzieci i ich obowiązków,
• rozwijanie aktywności badawczej; zachęcanie do radosnego eksperymentowania i wyciągania wniosków,
• rozwijanie umiejętności matematycznych: liczenia, porównywania, mierzenia,
• stosowanie pojęć matematycznych w sytuacjach dnia codziennego,
• wzbogacanie doświadczeń plastycznych i technicznych.