Grupa IV Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 3443

Wychowawcy grupy:


  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia

    Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

    Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf


    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

    Tydzień I: TU JEST MÓJ DOM- MOJA MAŁA OJCZYZNA
    • rozwijanie zainteresowania najbliższą okolicą,
    • poznawanie symboli miejscowości (lub gminy), w której mieszka dziecko,
    • rozwijanie twórczego myślenia i sprawności rąk,
    • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
    • aktywne słuchanie muzyki poważnej,
    • rozumienie znaczenia znaków i symboli graficznych, przygotowanie do globalnego czytania wyrazów,
    • rozwijanie mowy, swobodnego wyrażania swoich myśli, poprawnego budowania zdań,
    • ćwiczenie narządów artykulacyjnych,
    • okazywanie szacunku dla pracy strażaka.

    Tydzień II : Polska- moja Ojczyzna
    • kształtowanie polskiej tożsamości narodowej,
    • zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą i godłem, hymnem,
    • wskazanie Polski na mapie Europy,
    • poznanie znaczenia kolorów na mapie fizycznej,
    • poznawanie legendy o warszawskiej Syrence, poznanie znaczenia słowa Stolica,
    • śpiewanie I zwrotki Mazurka Dąbrowskiego,
    • poznanie hymnu Unii Europejskiej,
    • uczestniczenie w przygotowaniu postaci i w przedstawieniu teatrzyku cieni,
    • rozwijanie precyzji ruchów dłoni oraz rozwijanie sprawności całego ciała,
    • dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych,
    • kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.

    Tydzień III: Majowa łąka
    • wzbogacanie wiadomości na temat ekosystemu łąki,
    • poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin,
    • poznanie wybranych roślin zielnych (np.: rumianek, pokrzywa, koniczyna, mniszek lekarski itp.) i ich znaczenia dla ludzi (ziołolecznictwo, kosmetyki),
    • tworzenie prac inspirowanych muzyką, literaturą, przyrodą.
    • rozwijanie sprawności manualnej,
    • rozwijanie umiejętności wokalnych,
    • rozwijanie mowy czynnej,
    • rozwijanie umiejętności liczenia elementów,
    • ćwiczenia grafomotoryczne,
    • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,
    • poznanie zasad szanowania przyrody i zachęcanie do ich przestrzegania.

    Tydzień IV: Ja i moja rodzina
    • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
    • wzmocnienie więzi uczuciowej między dziećmi i rodzicami,
    • wprowadzenie w świat wartości społeczno-moralnych, przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych,
    • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji i uczuć,
    • kształtowanie właściwych relacji w rodzinie,
    • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
    • rozwijanie twórczego myślenia,
    • wzbogacenie wiedzy o zawodach rodziców,
    • nabywanie koordynacji ruchowej i wzrokowo-ruchowej

    Tydzień V: Tacy sami - a jednak inni
    • poznawanie kultur innych narodów,
    • akceptowanie odrębności ludzi różnych ras, niepełnosprawnych, chorych,
    • przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach,
    • akceptowanie równości praw wszystkich,
    • dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich,
    • uwrażliwianie na krzywdy, kłopoty, trudności innych dzieci,
    • pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
    • celebrowanie Dnia Dziecka, poznawanie jego międzynarodowego charakteru,
    • poznanie i rozumienie praw dzieci i ich obowiązków,
    • rozwijanie aktywności badawczej; zachęcanie do radosnego eksperymentowania i wyciągania wniosków,
    • rozwijanie umiejętności matematycznych: liczenia, porównywania, mierzenia,
    • stosowanie pojęć matematycznych w sytuacjach dnia codziennego,
    • wzbogacanie doświadczeń plastycznych i technicznych.