Grupa Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 5557

Wychowawcy grupy:

  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia


Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC

TYDZIEŃ I: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

  • Poznawanie kultur innych narodów, uwrażliwienie na odmienność i trudności innych dzieci.
  • Kształtowanie postawy szacunku, empatii i tolerancji.
  • Rozpoznawanie i nazywanie wartości: miłość, przyjaźń, uczciwość, odwaga, dobro, prawda.
  • Omówienie praw i obowiązków dziecka, ich znaczenie w codziennym życiu.
  • Obchody Dnia Dziecka w atmosferze radości i wzajemnego wsparcia.
  • Zabawy i rozmowy o emocjach, ich rozpoznawanie i wyrażanie.
  • Rozpoznawanie małych i wielkich liter, czytanie całościowe wyrazów.
  • Zajęcia plastyczne, spacery i zabawy ruchowe.
  • Utrwalanie zasad współdziałania i kulturalnego zachowania.
  • Rozwijanie pomysłowości w spędzaniu wolnego czasu - Dzień Roweru.

TYDZIEŃ II: PROJEKT: ZABAWKI EKOLOGICZNE

  • Kształtowanie postawy proekologicznej i odpowiedzialności za przyrodę.
  • Rozróżnianie materiałów naturalnych i wtórnych wykorzystywanych w zabawie.
  • Konstruowanie zabawek z odpadów - rozwijanie kreatywności i sprawności manualnej.
  • Planowanie i realizacja pracy wg instrukcji i własnego pomysłu.
  • Współpraca w grupie, wzajemne wsparcie i docenianie pracy kolegów.
  • Doświadczenia i eksperymenty z materiałami - rozbudzanie ciekawości.
  • Utrwalanie pojęć: recykling, odnawialne i nieodnawialne surowce.
  • Poznanie zawodu pracownika gospodarki odpadami.
  • Rozmowy o wartościach przyjaźni - Dzień Przyjaciela.

TYDZIEŃ III: WAKACYJNE PODRÓŻE

  • Obserwacja zmian w przyrodzie latem.
  • Rozróżnianie krajobrazów: morze, góry, niziny.
  • Poznanie rzek Wisły i Odry, gór Tatr, morza Bałtyckiego i miast Polski.
  • Wzbudzanie dumy z piękna kraju - źródła: ilustracje, teksty, opowiadania.
  • Poznanie środków transportu i kontynentów - praca z globusem.
  • Rozwiązywanie zagadek i rebusów, układanie własnych.
  • Czytanie całościowe wyrazów, ćwiczenia matematyczne: dodawanie, odejmowanie.
  • Rozmowy o zasadach bezpieczeństwa w czasie zabaw i wyjazdów.
  • Poznanie zawodów: strażak, policjant, ratownik, żołnierz.
  • Przygotowanie do uroczystości Zakończenia Zerówki - występy dzieci.

TYDZIEŃ IV: POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS - WKRÓTCE IDZIEMY DO SZKOŁY

  • Budowanie pozytywnego obrazu szkoły i zadań szkolnych.
  • Zwiedzanie szkoły, poznanie jej przestrzeni i pracowników.
  • Wykonanie prezentów dla kolegów - rozwijanie wyobraźni i empatii.
  • Obchody Dnia Taty - rozmowy o rodzinie i wartościach rodzinnych.
  • Przygotowanie upominków, śpiew piosenek, wspólna zabawa.
  • Ćwiczenia przeliczania, porównywanie zbiorów.
  • Ćwiczenia logiczne i myślenie przyczynowo-skutkowe.
  • Zabawy i zadania rozwijające samodzielność w czytaniu i matematyce.
  • Wdrażanie zasad zachowania w miejscach publicznych.
  • Wycieczka na lody - integracja, bezpieczne poruszanie się w przestrzeni publicznej.