Grupa Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 4407

Wychowawcy grupy:

  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia


Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC

I.TEMAT KOMPLEKSOWY: CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?

  • Rozwijanie mowy, poszerzanie słownictwa; definiowanie pojęcia „przyjaźń”
  • Rozwijanie umiejętności wczuwania się w sytuację innych, określanie swojego nastroju- poznawania samego siebie
  • Kształtowanie twórczego myślenia i umiejętności wyrażania własnych uczuć i emocji poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną
  • Wdrażanie do świata wartości. Upowszechnianie i pogłębianie wiedzy na temat tolerancji
  • Kształtowanie postaw szacunku , akceptacji  do innych „Wszystkie dzieci świata”
  • Uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą- eksperymenty z bańkami mydlanymi.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej oraz spostrzegawczości.
  • Prawidłowe używanie liczebników porządkowych do określania położenia elementów
  • Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu „Dzieci z całego świata”
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zajęć gimnastycznych – rozwijanie motoryki dużej.
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych- bezpieczne poruszanie się po drogach i korzystanie z roweru- Dzień Roweru.

II.TEMAT KOMPLEKSOWY: LATO CZEKA

  • Poszerzenie wiadomości na temat zbliżającej się pory roku: „lato czeka…”
  • Poznawanie znaczenia nowego związku frazeologicznego, układanie zdań.
  • Kształtowanie  świadomości i wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z „kąpieli słonecznej” oraz właściwego doboru ubrań latem.
  • Zapoznanie z ciekawostkami na temat słońca
  • Poszerzanie wiadomości na temat roślin, owoców, które wiążą się z  latem
  • Wykonanie pracy plastycznej „Wymarzone podwórko”-kolaż
  • Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki „Bilet od Pani Lato”- zabawy z piosenką.
  • Poszerzanie wiadomości na temat poznanych liter
  • Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie- Dzień Przyjaciela
  • Rozwijanie wiedzy na temat współczucia oraz sytuacji, w których możemy powiedzieć, że komuś współczujemy
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania zadań zespołowych i z cała grupą.

III.TEMAT KOMPLEKSOWY: WKRÓTCE WAKACJE

  • Kształtowanie zainteresowania krajami sąsiadującymi z Polską
  •  Słuchanie piosenek, muzyki w języku niektórych krajów europejskich
  • Sformułowanie, zapamiętanie i kształtowanie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji
  • Rady wakacyjne- tworzenie kodeksu rad na wakacje
  • Słuchanie, zabawy improwizacyjne przy piosenkach wakacyjnych
  • Uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce wybranych państw europejskich
  • Rozwijanie mowy i umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
  • Doskonalenie syntezy, podawanie całych słów z pierwszych głosek danych wyrazów
  • Rozwijanie mowy i umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
  • Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających motorykę małą
  • Zabawy z piosenką „Wakacyjne porady”
  • PIERWSZY DZIEŃ LATA Wykonanie postaci Pani Lato
  • Rozwijanie zdolności manualnych i wrażliwości estetycznej.
  • Aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu

IV.TEMAT KOMPLEKSOWY: ZWIEDZAMY ŚWIAT

  • Rozwijanie mowy- Stymulowanie do poznawania i odkrywania świata
  • Zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej- Rozwijanie zainteresowania mapą
  • Poznanie krajów sąsiadujących z Polską, ich flag
  • Słuchanie piosenek, muzyki w języku niektórych krajów europejskich
  • „Zwiedzamy świat”- nauka piosenki.
  • Poszerzanie słownictwa, wiedzy i zainteresowania innymi krajami- sąsiadującymi z granicami Polski
  • Wprowadzenie oraz wyjaśnienie znaczenia pojęcia Unia Europejska
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • Słownictwo w języku obcym
  • Układanie złożonych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru, 
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i liczenia
  • Kształtowanie zainteresowania kulinarnego- poznanie przykładowych nazw potraw innych państw
  • Odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego „Wymarzona podróż”
  • Sformułowanie, zapamiętanie i kształtowanie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji
  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacji
  • Kształtowanie  umiejętności swobodnego wypowiadania się na dany temat
  • Rozwijanie umiejętności zachowania się w sytuacjach wymagających przestrzegania zasad bezpieczeństwa