Wychowawcy grupy:
- Marzena Orłowska
- Małgorzata Lozia
Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC
TYDZIEŃ I: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
- Poznawanie kultur innych narodów, uwrażliwienie na odmienność i trudności innych dzieci.
- Kształtowanie postawy szacunku, empatii i tolerancji.
- Rozpoznawanie i nazywanie wartości: miłość, przyjaźń, uczciwość, odwaga, dobro, prawda.
- Omówienie praw i obowiązków dziecka, ich znaczenie w codziennym życiu.
- Obchody Dnia Dziecka w atmosferze radości i wzajemnego wsparcia.
- Zabawy i rozmowy o emocjach, ich rozpoznawanie i wyrażanie.
- Rozpoznawanie małych i wielkich liter, czytanie całościowe wyrazów.
- Zajęcia plastyczne, spacery i zabawy ruchowe.
- Utrwalanie zasad współdziałania i kulturalnego zachowania.
- Rozwijanie pomysłowości w spędzaniu wolnego czasu - Dzień Roweru.
TYDZIEŃ II: PROJEKT: ZABAWKI EKOLOGICZNE
- Kształtowanie postawy proekologicznej i odpowiedzialności za przyrodę.
- Rozróżnianie materiałów naturalnych i wtórnych wykorzystywanych w zabawie.
- Konstruowanie zabawek z odpadów - rozwijanie kreatywności i sprawności manualnej.
- Planowanie i realizacja pracy wg instrukcji i własnego pomysłu.
- Współpraca w grupie, wzajemne wsparcie i docenianie pracy kolegów.
- Doświadczenia i eksperymenty z materiałami - rozbudzanie ciekawości.
- Utrwalanie pojęć: recykling, odnawialne i nieodnawialne surowce.
- Poznanie zawodu pracownika gospodarki odpadami.
- Rozmowy o wartościach przyjaźni - Dzień Przyjaciela.
TYDZIEŃ III: WAKACYJNE PODRÓŻE
- Obserwacja zmian w przyrodzie latem.
- Rozróżnianie krajobrazów: morze, góry, niziny.
- Poznanie rzek Wisły i Odry, gór Tatr, morza Bałtyckiego i miast Polski.
- Wzbudzanie dumy z piękna kraju - źródła: ilustracje, teksty, opowiadania.
- Poznanie środków transportu i kontynentów - praca z globusem.
- Rozwiązywanie zagadek i rebusów, układanie własnych.
- Czytanie całościowe wyrazów, ćwiczenia matematyczne: dodawanie, odejmowanie.
- Rozmowy o zasadach bezpieczeństwa w czasie zabaw i wyjazdów.
- Poznanie zawodów: strażak, policjant, ratownik, żołnierz.
- Przygotowanie do uroczystości Zakończenia Zerówki - występy dzieci.
TYDZIEŃ IV: POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS - WKRÓTCE IDZIEMY DO SZKOŁY
- Budowanie pozytywnego obrazu szkoły i zadań szkolnych.
- Zwiedzanie szkoły, poznanie jej przestrzeni i pracowników.
- Wykonanie prezentów dla kolegów - rozwijanie wyobraźni i empatii.
- Obchody Dnia Taty - rozmowy o rodzinie i wartościach rodzinnych.
- Przygotowanie upominków, śpiew piosenek, wspólna zabawa.
- Ćwiczenia przeliczania, porównywanie zbiorów.
- Ćwiczenia logiczne i myślenie przyczynowo-skutkowe.
- Zabawy i zadania rozwijające samodzielność w czytaniu i matematyce.
- Wdrażanie zasad zachowania w miejscach publicznych.
- Wycieczka na lody - integracja, bezpieczne poruszanie się w przestrzeni publicznej.