Wychowawcy grupy:
- Marzena Orłowska
- Małgorzata Lozia
Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
Tydzień1. Jestem już w zerówce
- Udział w zabawach integrujących grupę.
- Poznanie nowej sali i jej wyposażenia.
- Przypomnienie zasad bezpiecznego pobytu w przedszkolu i na placu zabaw.
- Dzielenie się wspomnieniami i przeżyciami z wakacyjnego wypoczynku.
- Nazywanie i wskazanie na mapie Polski wybranych regionów letniego wypoczynku (góry, morze, mazury).
- Rozpoznawanie i wypowiadanie się na temat własnych uczuć i emocji.
- Utrwalanie pojęć sylaba, głoska, ćwiczenia słuchu fonematycznego.
- Ćwiczenia przygotowujące do czytania globalnego
- Określanie swoich cech fizycznych: wzrost, wiek, kolor oczu, kolor włosów, dostrzeganie podobieństw i różnic w odniesieniu do rodziców.
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie.
Tydzień 2. Ja i moja grupa
- Przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie i rozumienie zasadności ich przestrzegania.
- Umiejętne współdziałanie w parach, w grupach kilkuosobowych.
- Opowiadanie o przebiegu wydarzeń w sposób logiczny.
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej- wyszukanie takich samych symboli graficznych – figur, liter, cyfr.
- Układanie imion z drukowanych liter według wzoru i samodzielnie.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, wskazanie pozycji głoski w słowie.
- Utrwalanie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie znajomości stron : prawa, lewa.
- Rozwijanie umiejętności rysowania postaci człowieka.
- Wspólne stworzeni e zasad kodeksu grupowego.
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie.
Tydzień 3 . Bezpieczna droga do przedszkola
- Utrwalanie prawidłowego sposobu przejścia przez jezdnię.
- Przypomnienie wyglądu sygnalizatora świetlnego.
- Zapoznanie z figurą geometryczną- kołem.
- Poznanie znaków drogowych.
- Utrwalanie numerów alarmowych.
- Rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności technicznych i plastycznych.
- Doskonalenie słuchu muzycznego podczas zabaw przy piosence „Ruch uliczny”.
- Aktywne włączenie się w obchody Dnia Kropki.
- Dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, wesołej zabawy, czerpania radości z bycia przedszkolakiem z okazji Dnia Przedszkolaka.
Tydzień 4. Jesień w parku i w lesie
- Poznawanie oznak jesieni.
- Wielozmysłowe poznanie darów jesieni.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych.
- Utrwalanie znajomości liczebników porządkowych.
- Zapoznanie z grzybami jadalnymi i trującymi.
- Wykonanie prac z wykorzystaniem materiału przyrodniczego-„ Ludziki- stworki” oraz przestrzennej „Jesienne drzewo”.
- Przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z narzędzi i przedmiotów podczas tworzenia prac.
- Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach wspomagających rozwój fizyczny.
- Rozwijanie pamięci poprzez naukę wiersza i piosenki o tematyce jesiennej.
- Wykorzystanie wiedzy podczas udziału w quizie o jesieni.
- Celebrowanie Dnia Chłopaka.