Wychowawcy grupy:
- Marzena Orłowska
Małgorzata Lozia
Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
I.TYDZIEŃ: WITAMY W PRZEDSZKOLU PO WAKACJACH
- Poznanie nowej Wiewiórowej Sali oraz kącików tematycznych, stworzenie kącików tematycznych
- Poznanie bohaterów z książek - cyklu wyprawki, ich imion podczas zabaw i nauki piosenek
- Utrwalenie zasad grupowych; stworzenie kodeksu grupowego
- Utrwalenie podstawowych zwrotów grzecznościowych „Zaczarowane słówka” - Dzień Dobroczynności
- Dzielenie się wspomnieniami wakacyjnymi; rozwijanie mowy podczas słuchania opowiadania z literatury dziecięcej oraz rozmów na temat wakacyjnych wspomnień
- .„Pocztówka” - praca plastyczna.
- Zapoznanie się z kodowaniem, zabawy z elementem kodowania
- Doskonalenie nauki liczenia, ćwiczenia spostrzegawczości i określenia przedmiotów w przestrzeni
- Zabawy naśladowcze oraz oddechowe związane z wspomnieniami wakacyjnymi podczas wykonania ćwiczeń gimnastycznych
- Przypomnienie i ustalenie zasad bezpiecznego pobytu w przedszkolu i na placu zabaw.
II.TYDZIEŃ: JA! - OTO JA!
- Wzbogacenie wiedzy o sobie samym, o swoim wyglądzie, o swoich upodobaniach, zaletach, zainteresowaniach
- Rozwijanie świadomości, że każdy człowiek jest inny - poznanie zainteresowań swoich kolegów i koleżanek
- Rozwijanie słuchu fonematycznego, dzielenie imion na sylaby
- Nauka piosenki „Rosnę i rosnę”
- Wspólne zabawy ruchowe z pokazywaniem
- Zabawy z kodowaniem- „Czym interesują się dzieci?”
- Rozwijanie umiejętności szacowania wzrostu swojego i rówieśników
- Przygotowanie kosmicznej galaretki owocowej
- Znaczenie witamin w owocach i warzywach
- Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
- Udział w obchodach Dnia Pierwszej Pomocy
- Udział w akcji „Sprzątanie świata”
- Udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Kropki
III. TYDZIEŃ: DROGA DO PRZEDSZKOLA
- Kształtowanie świadomości własnego ciała.
- Kształtowanie orientacji w położeniu przedmiotów w przestrzeni i kierunku ruchu (w tył, w przód, na dół, do góry)
- Wprowadzenie kierunku od osi ciała- lewa, prawa.
- Udział w zabawach inscenizowanych z elementami tańca
- Nauka piosenki „Ruch uliczny”
- Nauka wiersza :Uliczne sygnały”
- Rozwiązywanie zagadek związanych z ruchem ulicznym
- Utrwalenie prawidłowego przejścia przez jezdnię z pasami
- Poznanie znaków drogowych
- Utrwalenie poznanych znaków alarmowych
- Przypomnienie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy
- Wykonanie pracy plastycznej „BEZPIECZNI”
- Nabywanie umiejętności pracy i zabawy w zespole
- Rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń słuchowych, wzrokowych, ruchowych i dotykowych
- Podkreślenie znaczenia uczestnictwa, wysiłku i satysfakcji bardziej niż zwycięstwa
- Wykazanie się pomysłowością oraz twórczym działaniem
- Kultywowanie tradycji przedszkolnych
IV.TYDZIEŃ: JUŻ JESIEŃ…..
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie wraz z nadejściem jesieni
- Oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu - Jesienne wędrówki- wycieczka do lasu
- Zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody, ćwiczenia gimnastyczne z użyciem materiału przyrodniczego
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Umuzykalnianie dzieci- nauka jesiennej piosenki
- Tworzenie kompozycji przestrzennych z materiału przyrodniczego
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Poznanie znaczenia przysłów związanych z jesienią
- Utrwalanie umiejętności liczenia oraz grupowania przedmiotów, tworzenie rytmów z materiału przyrodniczego
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego rozpoznawania i nazywania kwadratu
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała
- Rozwijanie umiejętności dobierania stroju do pory roku i pogody - praca plastyczna
- DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH - Zachęcenie do nauki języków obcych, DZIEŃ JABŁKA, DZIEŃ CHŁOPAKA