Grupa II Motylki

Liczba odwiedzających: 85
Wychowawcy grupy:
  • Małgorzata Madeńska
  • Klaudia Frączkiewicz

Adres e-mail: motylki@przedszkolechotomow.pl





ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tydzień I PRZEDSZKOLE WITA DZIECI
  • Poznanie sali przedszkolnej, jej wyposażenia, kącików tematycznych, łazienki, szatni
  • Poznawanie zasad funkcjonowania w grupie przedszkolnej
  • Zachęcanie do udziału w zabawach integracyjnych z całą grupą
  • Wdrażanie do porządkowania miejsca zabawy
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych
  • Zachęcanie do stosowania zasad kulturalnego zachowania się w przedszkolu
Tydzień II NASZE ZABAWKI
  • Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowania się z nią
  • Rozwijanie pamięci poprzez zapamiętywanie słów piosenki
  • Zachęcanie do wypowiadania się na omawiane tematy
  • Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej, poznawanie możliwości własnego ciała
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych kolorów
  • Wdrażanie do posługiwania się pojęciami ,,duży, mały’’, doskonalenie umiejętności przeliczania
  • Utrwalanie zwrotów grzecznościowych
  • Poznanie potrzeby szanowania wspólnych zabawek
Tydzień III DBAMY O CZYSTOŚĆ WOKÓŁ NAS
  • Kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu
  • Rozwijanie percepcji słuchowej
  • Nabywanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi, poszerzanie zasobu słownictwa
  • Rozwijanie sprawności manualnych, kreatywności i pomysłowości
  • Nabywanie umiejętności rozpoznawania materiałów z jakich powstały wskazane odpady
  • Poznanie wpływu człowieka na stan środowiska przyrodniczego
  • Uświadamianie potrzeby ograniczania produkcji śmieci
  • Zapoznanie z przesłaniem akcji Sprzątanie Świata
Tydzień IV KOLOROWA JESIEŃ
  • Omawianie zmian jakie zachodzą w przyrodzie jesienią, uwrażliwianie na jej piękno
  • Zapoznanie z ,,kolorami jesieni’’, utrwalanie nazw kolorów, próby tworzenia i nazywania barw pochodnych podczas zabaw badawczych, rozwijanie wyobraźni plastycznej
  • Kształtowanie umiejętności liczenia, wdrażanie do posługiwania się pojęciami: „tyle samo”, ,,takie same’’
  • Kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej
  • Rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości
  • Wdrażanie do poprawnego konstruowania wypowiedzi na postawione pytania
  • Zachęcanie do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami z nauczycielem i rówieśnikami
  • Zachęcanie do aktywnego udziału w proponowanych zabawach
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych podczas wspólnych zabaw w sali i na placu przedszkolnym
Tydzień V JESTEM DZIELNY I SAMODZIELNY
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych, utrwalanie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz wyobraźni ruchowej
  • Nabywanie umiejętności rozpoznawania kształtów i zapamiętywania nazw podstawowych figur geometrycznych
  • Usprawnianie motoryki małej, doskonalenie umiejętności posługiwania się przyborami plastycznymi (nożyczki, pędzel, klej,itp.)
  • Doskonalenie koncentracji uwagi i pamięci