Grupa Zajączki

Liczba odwiedzających: 3821

Wychowawcy grupy:

  • Klaudia Frączkiewicz
  • Małgorzata Jarząb

Adres e-mail: zajaczki2024@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tydzień 1 Jestem sobie przedszkolaczek.

  • Stwarzanie okazji do adaptacji dzieci w nowej grupie rówieśniczej. 
  • Budowanie pewności siebie dziecka oraz poczucia bezpieczeństwa. 
  • Stwarzanie przyjaznej atmosfery. 
  • Budowanie pozytywnej więzi z wychowawczyniami w przedszkolu polegającej na zaufaniu. 
  • Wdrażanie dzieci do proszenia o pomoc osoby dorosłej.
  • Zapoznanie z rozkładem pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu, nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
  • Zachęcanie dzieci do zabawy, w tym do zabaw z rówieśnikami.
  • Rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
  • Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
  • Zapoznanie z wyposażeniem łazienki.
  • Podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą.

Tydzień 2 Zajączki to my!

  • Budowanie wśród dzieci przynależności do grupy.
  • Integrowanie dzieci poprzez wspólne zabawy. 
  • Utrwalanie imion kolegów.
  • Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu “Kodeks przedszkolaka”.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznej zabawy na placu zabaw.
  • Grupowanie przedmiotów według rodzajów.
  • Rozwijanie nawyku porządkowania po sobie zabawek.
  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę.
  • Zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
  • Rozumienie pojęć mały, duży.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
  • Zachęcanie dzieci do udziału w zabawach ruchowych.
  • Rozwijanie małej motoryki poprzez zabawy z plasteliną: lepienie, ugniatanie, wałkowanie.

Tydzień 3 Jesteśmy bezpieczni.

  • Rozwijanie zainteresowań najbliższym otoczeniem. 
  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ruchu drogowego.
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
  • Zachęcanie dzieci do podejmowania próby posługiwania się określeniami: na, pod, obok, za.
  • Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
  • Rozwijanie wyobraźni dzieci.
  • Zapoznanie z pracą policjanta, jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
  • Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię. 
  • Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych,
  • Zachęcanie dzieci do podejmowania aktywności plastycznej. 
  • Rozpoznawanie kształtu koła oraz posługiwanie się pojęciem koło.
  • Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie.

Tydzień 4 Dbamy o siebie i o środowisko.

  • Rozwijanie świadomości własnego ciała: nazywanie i wskazywanie wybranych części ciała. 
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych. 
  • Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
  • Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia.
  • Utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
  • Wzbogacanie słownika dzieci, rozwijanie umiejętności wypowiadania się. 
  • Powtarzanie poznanych zasad oraz zachęcanie dzieci do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą. 
  • Wzbogacanie słownika dzieci. 
  •  Uwrażliwianie zmysłu dotyku, rozpoznawanie kształtu i faktury poprzez dotyk. 
  • Ćwiczenia logopedyczne; podawanie nazw i wskazywanie części twarzy. 
  • Rozwijanie świadomości własnego ciała.
  • Dostrzeganie różnic i podobieństw między twarzami. 
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania pracy plastycznej według wzoru i wskazówek nauczyciela.