Grupa Zajączki

Liczba odwiedzających: 4172

Wychowawcy grupy:

  • Klaudia Frączkiewicz
  • Małgorzata Jarząb

Adres e-mail: zajaczki2024@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ

Tydzień I: Nowy Rok

  • Zapoznanie z pojęciem czasu cyklicznego i tradycją witania Nowego Roku na świecie.
  • Uświadomienie stałego następstwa dnia i nocy.
  • Poznawanie pojęcia rok i nauka następstwa pór roku.
  • Rozwijanie motoryki małej podczas wykonywania prac plastycznych za pomocą różnych technik.

Tydzień II: Bawimy się z Pszczołami

  • Integrowanie dzieci z rówieśnikami z innej grupy. Zachęcanie do wspólnej zabawy.
  • Budowanie pewności siebie podczas nowych sytuacji. Zachęcanie do podejmowania nowych aktywności.
  • Rozwijanie umiejętności nawiązywania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
  • Stwarzanie przyjaznej atmosfery.

Tydzień III: Święto Babci i Dziadka

  • Rozwijanie przynależności do rodziny. Uświadamianie znaczenia relacji występujących w rodzinie.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat swojej babci i dziadka. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i recytatorskich dzieci, podczas nauki wierszy piosenek na występ z okazji Dnia Babci i Dziadka.
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez nowe techniki plastyczne i materiały.

Tydzień IV: Zimowa olimpiada

  • Zapoznanie z zimowymi dyscyplinami sportowymi oraz warunkami odpowiednimi do ich uprawiania
  • Rozwijanie sprawności ruchowej i zachęcanie do podejmowania aktywności fizycznej.
  • Zachęcanie dzieci do spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu.
  • Rozwijanie postaw prozdrowotnych.

Tydzień V: Dbamy o swoje zdrowie.

  • Zapoznanie z pracą lekarza i akcesoriami medycznymi. Wyjaśnienie związku pomiędzy chorobą a leczeniem i koniecznością przyjmowania lekarstw.
  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej. Uświadamianie konieczności świadomej dbałości o higienę osobistą i estetyczny wygląd.
  • Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych wyobrażeń i pomysłów. Ćwiczenie motoryki małej.
  • Utrwalenie nazw owoców i warzyw. Rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych produktów spożywczych od niezdrowych.