Wychowawcy grupy:
- Klaudia Frączkiewicz
- Małgorzata Jarząb
Adres e-mail: zajaczki2024@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
Tydzień 1 Jestem sobie przedszkolaczek.
- Stwarzanie okazji do adaptacji dzieci w nowej grupie rówieśniczej.
- Budowanie pewności siebie dziecka oraz poczucia bezpieczeństwa.
- Stwarzanie przyjaznej atmosfery.
- Budowanie pozytywnej więzi z wychowawczyniami w przedszkolu polegającej na zaufaniu.
- Wdrażanie dzieci do proszenia o pomoc osoby dorosłej.
- Zapoznanie z rozkładem pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu, nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
- Zachęcanie dzieci do zabawy, w tym do zabaw z rówieśnikami.
- Rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
- Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
- Zapoznanie z wyposażeniem łazienki.
- Podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą.
Tydzień 2 Zajączki to my!
- Budowanie wśród dzieci przynależności do grupy.
- Integrowanie dzieci poprzez wspólne zabawy.
- Utrwalanie imion kolegów.
- Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu “Kodeks przedszkolaka”.
- Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznej zabawy na placu zabaw.
- Grupowanie przedmiotów według rodzajów.
- Rozwijanie nawyku porządkowania po sobie zabawek.
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę.
- Zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
- Rozumienie pojęć mały, duży.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
- Zachęcanie dzieci do udziału w zabawach ruchowych.
- Rozwijanie małej motoryki poprzez zabawy z plasteliną: lepienie, ugniatanie, wałkowanie.
Tydzień 3 Jesteśmy bezpieczni.
- Rozwijanie zainteresowań najbliższym otoczeniem.
- Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ruchu drogowego.
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
- Zachęcanie dzieci do podejmowania próby posługiwania się określeniami: na, pod, obok, za.
- Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
- Rozwijanie wyobraźni dzieci.
- Zapoznanie z pracą policjanta, jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
- Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię.
- Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych,
- Zachęcanie dzieci do podejmowania aktywności plastycznej.
- Rozpoznawanie kształtu koła oraz posługiwanie się pojęciem koło.
- Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie.
Tydzień 4 Dbamy o siebie i o środowisko.
- Rozwijanie świadomości własnego ciała: nazywanie i wskazywanie wybranych części ciała.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
- Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
- Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia.
- Utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
- Wzbogacanie słownika dzieci, rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
- Powtarzanie poznanych zasad oraz zachęcanie dzieci do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą.
- Wzbogacanie słownika dzieci.
- Uwrażliwianie zmysłu dotyku, rozpoznawanie kształtu i faktury poprzez dotyk.
- Ćwiczenia logopedyczne; podawanie nazw i wskazywanie części twarzy.
- Rozwijanie świadomości własnego ciała.
- Dostrzeganie różnic i podobieństw między twarzami.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania pracy plastycznej według wzoru i wskazówek nauczyciela.