Wychowawcy grupy:
- Klaudia Frączkiewicz
- Małgorzata Jarząb
Adres e-mail: zajaczki2024@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ
Tydzień I: Nowy Rok
- Zapoznanie z pojęciem czasu cyklicznego i tradycją witania Nowego Roku na świecie.
- Uświadomienie stałego następstwa dnia i nocy.
- Poznawanie pojęcia rok i nauka następstwa pór roku.
- Rozwijanie motoryki małej podczas wykonywania prac plastycznych za pomocą różnych technik.
Tydzień II: Bawimy się z Pszczołami
- Integrowanie dzieci z rówieśnikami z innej grupy. Zachęcanie do wspólnej zabawy.
- Budowanie pewności siebie podczas nowych sytuacji. Zachęcanie do podejmowania nowych aktywności.
- Rozwijanie umiejętności nawiązywania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
- Stwarzanie przyjaznej atmosfery.
Tydzień III: Święto Babci i Dziadka
- Rozwijanie przynależności do rodziny. Uświadamianie znaczenia relacji występujących w rodzinie.
- Wzbogacanie wiedzy na temat swojej babci i dziadka. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i recytatorskich dzieci, podczas nauki wierszy piosenek na występ z okazji Dnia Babci i Dziadka.
- Wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez nowe techniki plastyczne i materiały.
Tydzień IV: Zimowa olimpiada
- Zapoznanie z zimowymi dyscyplinami sportowymi oraz warunkami odpowiednimi do ich uprawiania
- Rozwijanie sprawności ruchowej i zachęcanie do podejmowania aktywności fizycznej.
- Zachęcanie dzieci do spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu.
- Rozwijanie postaw prozdrowotnych.
Tydzień V: Dbamy o swoje zdrowie.
- Zapoznanie z pracą lekarza i akcesoriami medycznymi. Wyjaśnienie związku pomiędzy chorobą a leczeniem i koniecznością przyjmowania lekarstw.
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej. Uświadamianie konieczności świadomej dbałości o higienę osobistą i estetyczny wygląd.
- Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych wyobrażeń i pomysłów. Ćwiczenie motoryki małej.
- Utrwalenie nazw owoców i warzyw. Rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych produktów spożywczych od niezdrowych.