Grupa Sówki

Liczba odwiedzających: 4102

Wychowawca grupy:

  • Hanna Nowak
  • Monika Bagińska
  • Jolanta Smolińska


Adres e-mail: sowki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Tydzień I: DZIEŃ DOBRY PRZEDSZKOLE!

  1. Wdrażanie do budowania pozytywnych relacjach w kontaktach z rówieśnikami .
  2. Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć.
  3. Kształtowanie wrażliwości na czyjąś krzywdę

Tydzień II: WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY

  1. Poznawanie rodzajów map i ich znaczenia. 
  2. Rozwijanie zainteresowania pięknem ojczyzny.

Tydzień III: KONIEC LATA W SADZIE I OGRODZIE

  1. Utrwalenie wiadomości na temat polskich warzyw i owoców.
  2. Nabywanie umiejętności wykonania surówki.
  3. Doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym dla dziecka zakresie.
  4. Rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu.

Tydzień IV: KOLOROWY LAS

  1. Odgadywanie zagadek słownych związanych z aktualną porą roku.
  2. Zapoznanie z popularnymi gatunkami drzew, liści i owoców.

EDUKACJA MATEMATYCZNA:

  1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  2. Porównywanie liczebności zbiorów, posługiwanie się określeniami: mniej, więcej, tyle samo.
  3. Rozwijanie umiejętności porównywania obiektów, układanie od najmniejszego do największego.
  4. Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń: długi, krótki.
  5. Utrwalenie znajomości określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i umiejętności posługiwania się nimi.
  6. Klasyfikowanie przedmiotów według podanego kryterium.
  7. Wprowadzenie zapisu graficznego cyfry 1.

PRACA NA RÓŻNYCH POZIOMACH EDUKACYJNYCH:

  1. Z dzieckiem pochodzącym z Ukrainy poznawanie i rozwijanie słownictwa w języku polskim.
  2. Wrześniowa obserwacja dzieci – zaplanowanie pracy na różnych poziomach edukacyjnych.

ALTERNATYWNE METODY PRACY:

  1. Elementy metody R. Labana;
  2. Metoda C. Orffa;
  3. Metoda Pedagogiki Zabawy;
  4. Metoda W. Sherborne;