Biedronki

 

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc marzec
grupa I „BIEDRONKI”

Tematy tygodniowe:

1.  Straż pożarna.

2.  Projekt badawczy „Cebula”

3.  W marcu jak w garncu.

4.  Nadeszła wiosna.

5.  Poznajemy zawód kucharza.

 

Straż pożarna.

Poznajemy zawód strażaka, narzędzia jakie są mu niezbędne do pracy. Wspólnie zastanawiamy się jakie cechy charakteru powinien mieć strażak. W trakcie zabaw ruchowych staramy się być zwinni i szybcy tak jak strażacy. Poznajemy wygląd i wyposażenie wozu strażackiego oraz dowiadujemy się co oznaczają syreny i sygnały świetlne pojazdu uprzywilejowanego. Poznajemy przyczyny pożarów i dowiadujemy się jak im zapobiegać. Przy piosence „Pali się” rozwijamy poczucie rytmu oraz uczymy się numeru alarmowego 998. Doskonalimy znajomość kolorów oraz ich nazywanie podczas zabaw matematycznych.

 

Projekt badawczy „Cebula”.

Oglądamy przyniesione cebule, przeliczamy je, klasyfikujemy, porównujemy. Tworzymy kolekcję cebul. Zastanawiamy się co wiemy o cebuli a czego chcielibyśmy się dowiedzieć. W dniu szalonych eksperymentów oglądamy cebulę pod lupą, obieramy ją, kroimy, sprawdzamy czy szczypie w oczy, jaki ma zapach, jaką ma skórę. Założymy hodowlę przyniesionych cebul zarówno tych, z których wyrośnie szczypiorek jak i tych kwiatowych. Zasypujemy pokrojoną cebulę cukrem i sprawdzimy czy wypuści sok i powstanie dla nas syrop….spróbujemy jak smakuje. Uczymy się posługiwać nożyczkami, tniemy po linii prostej. Bawimy się przy piosence „Burak i cebula” – doskonalimy koordynację ruchową i poczucie rytmu.

W marcu jak w garncu.

Poznajemy cechy charakterystyczne marcowej pogodny na podstawie wiersza „Przepis na marzec”. Rozwijamy koordynację wzrokowo-ruchową na zajęciach metodą Edukacji przez ruch D. Dziamskiej pt. „Zabawy z marcowa pogodą”. Gościmy w przedszkolu teatrzyk pt. „Co w trawie piszczy”, wiemy jak zachować się w trakcie przedstawienia i jak podziękować aktorom za występ. Na zajęciach ruchowych metodą C Orffa doskonalimy umiejętność łączenia ruchu z muzyką, rozwijamy sprawność fizyczną. Rozwiązujemy zagadki związane z marcową pogodą, doskonalimy spostrzegawczość.

 

Nadeszła wiosna.

Wyposażeni w lupy wyruszamy na spacer do lasu w poszukiwaniu wiosny, jesteśmy badaczami i obserwatorami przyrody. Oglądamy teatrzyk w wykonaniu nauczycieli z okazji pierwszego dnia wiosny. Na podstawie ilustracji i odgłosów ptaków poznajemy gatunki ptaków powracające na wiosnę do kraju. W trakcie zabaw ruchowych metodą W. Sherborne kroczymy jak bociany, skaczemy jak żaby. Uczymy się współpracować ze sobą. Rysujemy, wyklejamy i tworzymy wiosenne prace plastyczne.

 

Poznajemy zawód kucharza.

Słuchamy siebie nawzajem i czekamy na swoją kolej aby podzielić się wiedzą czym zajmuje się kucharz. Poznajemy zawód kucharza na podstawie wiersza E. Szelburg – Zarembiny pt. „Kuchareczka” Zwiedzamy przedszkolną kuchnię, zapraszamy panią kucharkę aby opowiedziała nam o swojej pracy. Poznajemy pojęcia słony, słodki oraz jednocześnie funkcje naszego języka, zmysłu smaku.

Z zamkniętymi oczami próbujemy odgadnąć co jemy. W trakcie gimnastyki rytmicznej z elementami metody A.M Kniessów rozwijamy sprawność ruchową oraz próbujemy improwizować. Tydzień zakończymy zajęciami kulinarnymi przygotowując zdrowe, kolorowe kanapeczki.