Jagódki

 ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC MARZEC 2017 R. – GRUPA „JAGÓDKI”:

 

 1  tydzień – Poznajemy zawody.

Na początku marca poznamy różne zawody. Spotkamy się z panią krawcową, cukiernikiem, ogrodnikiem. Wybierzemy się do sklepu, aby poznać zawód sprzedawcy.

Dzięki tym spotkaniom wzbogacimy również nasze słownictwo o nowe pojęcia: maszyna do szycia, nici, naparstek, centymetr krawiecki, narzędzia ogrodnicze, lada sklepowa itd. 

Zabawa muzyczna „Fryzjer” zachęci nas do aktywnego słuchania muzyki klasycznej wg Batti Strauss, a zagadki muzyczne rozwiną naszą wrażliwość słuchową.

Tydzień podsumujemy zagadkami na temat różnych zawodów oraz wykonamy pracę plastyczną na temat „Kim będę?”

 

2 tydzień – „Cebula”- projekt badawczy.

W tym tygodniu będziemy realizować projekt badawczy „Cebula”. Najpierw podsumujemy wszystko,  co wiemy o cebuli.  Następnie ułożymy siatkę badawczą do projektu, dzięki której dowiemy się, co jeszcze chcemy wiedzieć o cebuli.

Będziemy cebulę badać, oglądać przez lupę, kroić, wąchać, smakować i sadzić. Poznamy jej właściwości zdrowotne.

Pobawimy się do piosenki „Cebula”, rozwijając swoje zdolności wokalne.

W tym tygodniu obejrzymy też teatrzyk w wykonaniu aktorów pt. „Co w trawie piszczy?”

 

3 tydzień – Witaj wiosno!

W trzecim tygodniu marca wzbogacimy swoje wiadomości na temat wiosny. Poznamy jej cechy charakterystyczne: pierwsze kwiaty, ptaki, pogodę. Wybierzemy się na spacer w poszukiwaniu oznak wiosny.

 Obejrzymy teatrzyk na przywitanie wiosny w wykonaniu naszych pań z przedszkola.

Będziemy rozwijać swoją sprawność manualną kreśląc linie pionowe podczas wykonywania pracy plastycznej „Przebiśniegi w trawie” wg Edukacji przez Ruch oraz opracowując Metodą Dobrego Startu wiersz „Pan leśniczy sadzi drzewa.

Swoją sprawność fizyczną będziemy rozwijać podczas zabaw w wiosenny tor przeszkód.

W tym tygodniu przyjedzie do nas planetarium, dzięki któremu zainteresujemy się planetami, astronomią.

 

4 tydzień – „Mamo, tato wolę wodę”.

To tydzień poświęcony realizacji ogólnopolskiego programu „Mamo, tato wolę wodę”.

Dzięki zabawom, bajkom i opowiadaniom z programu poznamy wpływ wody na dobre samopoczucie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Zdobędziemy wiadomości na temat wody, drzew i dbania o środowisko.

Poznamy Wodnych Superbohaterów, którzy zachęcą nas do dobrego nawyku picia wody. Namalujemy farbami Wodnych Superbohaterów.

Pobawimy się do piosenki „Mamo, tato wolę wodę”, ćwicząc swoje zdolności wokalne.

Podczas zabaw z pedagogiki zabawy „Z czy kojarzy ci się las?” poznamy funkcje ekologiczne lasu, rolę wody w życiu drzew, korzyści, jakie człowiek czerpie z lasu.

Swoją sprawność fizyczną będziemy doskonalić podczas zabaw ruchowych z plastikowymi butelkami.