Żyrafki

 

                              GRUPA V „ŻYRAFKI”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – LUTY

TYDZIEŃ I : „ZABAWY ZIMOWE”

W pierwszym tygodniu lutego będziemy zachęcać do przebywania na powietrzu i bezpiecznych zabaw na śniegu. Pobawimy się w rozpoznawanie i nazywanie zimowego sprzętu sportowego, poznamy zimowe dyscypliny sportowe, wzbogacimy nasz słownik o takie pojęcia jak: łyżwiarz, narciarz, hokeista, saneczkarz. Przez czytanie literatury będziemy kształtować zdolności do świadomego wybierania bezpiecznych miejsc zabaw, rozwijać wyobraźnię. Poznamy opowiadanie „Lasse wpada do jeziora” oraz historyjki obrazkowe na temat niebezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie. Spróbujemy przewidzieć skutki zachowań oraz poznamy odpowiednie postawy w sytuacji, kiedy zdarzy się wypadek. Podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych będziemy kształtować prawidłową postawę fizyczną i rozwijać swą sprawność ruchową. Zajęcia plastyczne rozwiną umiejętności malowania i twórczą inwencję , dostarczą radości z efektów własnych wytworów. Zajęcia z Dziecięcej matematyki udoskonalą umiejętności rozpoznawania i rysowania figur geometrycznych, rozwiną zdolności porównywania wielkości, utrwalą przeliczanie w zakresie 7 oraz znajomość pojęcia „para”. Zabawy umuzykalniające wzbogacą nasze zainteresowania muzyczne oraz umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.

TYDZIEŃ II: „PROJEKT BADAWCZY „ŚNIEG”

Drugi tydzień lutego poświęcimy realizacji projektu badawczego. Pierwszego dnia ustalimy zasób naszej wiedzy i stworzymy siatkę pytań. Opowiemy też o swoich przygodach ze śniegiem i narysujemy je. Będziemy też tworzyć kolekcję – książki, zdjęcia z kalendarzy oraz rekwizyty związane ze śniegiem i zimą. Ustalimy wspólnie, gdzie możemy zweryfikować postawione pytania. Będą zabawy badawcze z wykorzystaniem lup, wagi szalkowej, wiaderek, łopatek, termometru. Zaprosimy eksperta, który odpowie nam na postawione pytania. Będziemy bawić się w terenie tropiąc ślady, robiąc własne ślady na śniegu, lepić ze śniegu. Wysłuchamy wiersza H. Szayerowej „Co rzec można o śniegu?” Poznamy piosenkę „Zaczarowany śnieg”, wykonamy pracę plastyczną pt. „Zimowy obrazek”. Obejrzymy prezentację multimedialną „Płatki śniegu” i wykonamy ich modele. Poznamy zimowe dyscypliny sportowe. Podczas zabaw matematycznych „Śniegowe gwiazdeczki” utrwalimy znajomość cyfry 8, będziemy dopełniać elementy zbioru do 8 a podczas zabawy „Prawda czy fałsz” utrwalimy wiadomości dotyczące zimy i bezpiecznych zabaw na śniegu.

TYDZIEŃ III : „KOTY I KOCIAKI”

Ten tydzień poświęcimy na poznawanie świata zwierząt. W zabawie „Zwiedzamy Zoo” poznamy egzotycznych mieszkańców Ogrodu Zoologicznego, rozwiążemy zagadki obrazkowe i słowne. Na zajęciach plastycznych ulepimy zwierzątka i utworzymy Mini Zoo. W zabawach matematycznych „Płotek dla kotka”, będziemy doskonalić umiejętności liczenia, ustalać równoliczność zbiorów oraz nabierać sprawności w posługiwaniu się liczebnikami porządkowymi. Przeprowadzimy zabawy badawcze „ Dlaczego koty maja wąsy? Opracujemy też piosenkę „Płotek i kotek” Metodą Dobrego startu D. Bogdanowicz

TYDZIEŃ IV : „WYPRAWA W KOSMOS”

W ostatnim tygodniu lutego wzbogacimy swoją wiedzę o Kosmosie. Dowiemy się ciekawostek o Księżycu i jego fazach; poznamy różne planety należące do Układu Słonecznego. W trakcie zajęć muzycznych wyruszymy w „Kosmiczną podróż” a na zajęciach plastycznych wykonamy swój własny „Kosmiczny pojazd”. Przeprowadzimy zabawy badawcze, by dowiedzieć się „Gdzie jest powietrze?”. Poznamy też sylwetkę wybitnego polskiego astronoma – Mikołaja Kopernika.