Grupa Jeżyki

Liczba odwiedzających: 4816

Wychowawcy grupy:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

Tematyka kompleksowa:

  1. Tutaj mieszka.
  2. Nasze ciało, nasze zmysły.
  3. Co słychać na wiosennej łące.
  4. Nasi rodzice.

Zadania:

  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
  • budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
  • zachęcanie do częstego odwiedzania bibliotek
  • rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
  • integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo - ruchowej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do biblioteki,
  • rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • poznanie roli i wartości rodziny,
  • rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
  • poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • poznanie nazw wybranych kwiatów na łące,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
  • pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
  • poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
  • ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim
  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie piosenki o mamie tacie z dziecięcego repertuaru muzyki,
  • kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych wg instrukcji słownej nauczyciela,
  • nazywanie i przeliczanie części ciała.