Grupa Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 4288

Wychowawcy grupy:

  • Marzena Orłowska
  • Małgorzata Lozia


Adres e-mail: wiewiorki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

TYDZIEŃ I: SPOTKANIA ZE SZTUKĄ

  1. Poznanie miejsc użyteczności publicznej związanych z kulturą i sztuką: filharmonia, teatr, kino.
  2. Zapoznanie z zawodami związanymi z kulturą i sztuką.
  3. Przypomnienie nazw poznanych instrumentów muzycznych.
  4. Tworzenie instrumentów muzycznych z recyklingu i wspólne muzykowanie.
  5. Poznanie nominałów pieniędzy 1, 2 i 5 zł oraz wybranych banknotów 10 i 20 złotych.
  6. Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
  7. Kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy.
  8. Umuzykalnianie dzieci- kreatywne zabawy z muzyką.
  9. Rozwijanie wyobraźni twórczej poprzez zabawy plastyczne z wykorzystaniem makaronu, kapsli.

TYDZIEŃ II: W ŚWIECIE ZWIERZĄT 

  1. Wzbogacenie wiedzy o krajobrazie sawanny i zwierzętach tam mieszkających.
  2. Rozwijanie zainteresowań światem przyrody i zwierząt.
  3. Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z tematem tygodnia.
  4. Rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci.
  5. Doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  6. Rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką.
  7. Kształtowanie postaw proekologicznych.
  8. Rozwijanie myślenia logicznego i przyczynowo- skutkowego.
  9. Rozwijanie postawy badawczej.
  10. Doskonalenie zdolności matematycznych i umiejętności tworzenia kodów.

TYDZIEŃ III: CO SŁYCHAĆ NA ŁĄCE

  1. Zapoznanie ze sposobami przystosowywania się zwierząt do życia w danym otoczeniu.
  2. Rozwijanie wiadomości na temat życia i znaczenia owadów dla przyrody. 
  3. Wzbogacenie wiedzy na temat roślin rosnących na łące.
  4. Obserwowanie przyrody podczas wycieczki na łąkę.
  5. Wykorzystanie zdobytych informacji podczas wycieczki. 
  6. Przejawianie życzliwości i troski wobec zwierząt i otaczającej przyrody.
  7. Utrwalanie zasady układania rytmu i umiejętności kodowania.
  8. Rozwijanie mowy i umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
  9. Rozwijanie zdolności manualnych i wrażliwości estetycznej.

TYDZIEŃ IV: MOI RODZICE SĄ WSPANIALI

  1. Doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się. 
  2. Rozwijanie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej.
  3. Rozbudzanie zainteresowania światem liter, zachęcanie do nabywania umiejętności globalnego czytania krótkich wyrazów: tata, mama.
  4. Rozwijanie sprawności ruchowej.
  5. Wyrabianie swobody ruchów podczas słuchania i odtwarzania piosenki.
  6. Rozwijanie wiadomości na temat swojej rodziny, pracy rodziców, nazywanie członków rodziny.
  7. Dostrzeganie i rozumienie roli rodziców w życiu dziecka, kształtowanie poczucia więzi rodzinnych.
  8. Kształtowanie szacunku do rodziców i osób starszych oraz do siebie nawzajem.