Grupa VI Misie

Liczba odwiedzających: 999
Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Marzena Orłowska

    Adres e-mail: misie@przedszkolechotomow.pl



    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC

    TYDZIEŃ I Zwierzęta z dżungli i sawanny.
    • udział w obchodach Światowego Dnia Dzikiej Przyrody
    • poszerzanie i uzupełnianie wiedzy dzieci na temat zwierząt egzotycznych
    • rozwijanie zainteresowań dzieci światem przyrody
    • poszerzenie wiadomości na temat zwierząt i roślin znajdujących się pod ochroną
    • kształtowanie świadomości, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania
    • zapoznanie z zawodem zoologa oraz pracą wykonywaną przez opiekunów zwierząt w zoo
    • wprowadzenie litery „z”- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
    • prowadzenie ćwiczeń z zakresu syntezy i analizy głoskowej wyrazów
    • kreślenie poznanych liter po śladzie i samodzielnie
    • czytanie sylab, wyrazów i zdań według indywidualnych możliwości dzieci
    • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
    • rozwiązywanie zadań tekstowych metoda symulacji
    • układanie i rozwiązywania działań z użyciem znaków +,-, =
    • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
    • udział w obchodach Światowego Dnia Dentysty
    • kształtowanie właściwego stosunku do stomatologa i zabiegów stomatologicznych
    • udział w zabawach dydaktycznych z okazji Dnia Piegów
    • prowadzenie drugiej części diagnozy dojrzałości szkolnej

    TYDZIEŃ II Zwierzęta naszych pól i lasów.
    • wprowadzenie litery „u”- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
    • rozwijanie umiejętności czytania oraz kreślenia liter w liniaturze
    • rozwijanie umiejętności kreślenia cyfr
    • rozwijanie umiejętności różnicowania głosek w wyrazach
    • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz w lesie
    • poszerzenie wiadomości przyrodniczych na temat zwierząt
    • dostrzeganie znaczenia zwierząt dla człowieka oraz całego środowiska przyrodniczego
    • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt
    • porównywanie tempa poruszania się zwierząt
    • rozwijanie sprawności ruchowej raz umiejętności współzawodnictwa
    • rozwijanie umiejętności naśladowania sposobu poruszania się zwierząt
    • rozwijanie zainteresowań i umiejętności matematycznych poprzez udział w obchodach Dnia Matematyki
    • rozwijanie umiejętności klasyfikowania oraz kodowania
    • poznawanie zasad bezpieczeństwa- zwracanie uwagi na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami
    • prowadzenie drugiej części diagnozy dojrzałości szkolnej

    TYDZIEŃ III Marcowa pogoda.
    • wprowadzenie litery „c” z zastosowaniem Metody Dobrego Startu
    • ćwiczenia w kreśleniu poznanej litery po śladzie i samodzielnie
    • czytanie sylab, wyrazów i zdań według indywidualnych możliwości dzieci
    • ćwiczenia słuchu fonematycznego
    • udział w obchodach Dnia Piekarzy i Cukierników
    • rozwijanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogody
    • rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny
    • utrwalanie nazw dni tygodnia, pór roku, nazw miesięcy
    • zapoznawanie z zawodem meteorologa, prezentera pogody
    • poznawanie ciekawostek na temat życia pandy- udział w obchodach Dnia Pandy
    • zapoznanie dzieci z Piramidą Zdrowia, pożądanym modelem zdrowego odżywiania- udział w projekcie edukacyjnym „Zdrowo jem, więcej wiem”
    • poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulami a kołami
    • poznanie roli jaką drzewa ogrywają w oczyszczaniu powietrza i tworzeniu klimatu na Ziemi- obchody Światowego Dnia Lasu
    • prowadzenie drugiej części diagnozy dojrzałości szkolnej

    TYDZIEŃ IV Wiosenne przebudzenia.
    • wprowadzenie litery „ł” z zastosowaniem Metody Dobrego Startu
    • układanie schematów i modeli dźwiękowych słów z zaznaczeniem spółgłosek i samogłosek
    • rozwijanie umiejętności czytania
    • rozwijanie umiejętności kreślenia poznanych liter w liniaturze
    • zapoznanie dzieci z obrzędem ludowym pożegnania zimy i powitania wiosny –uroczystość w grupie
    • zapoznanie dzieci z tradycją „topienia” Marzanny- wspólne wykonanie kukły z materiałów wtórnych
    • ukazanie piękna sztuki ludowej: tańca, muzyki, haftu, stroju ludowego Mazowsza
    • udział w obchodach Światowego Dnia Wody- realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowo jem, więcej wiem”
    • poznawanie nazw wczesnowiosennych kwiatów, poznawanie przyczyny ochrony kwiatów
    • założenie w sali zielonych kącików przyrody- wysiew nasion oraz sadzenie cebulek
    • utrwalenie wiadomości na temat czynników wzrostu roślin
    • poznawanie oznak wiosny, utrwalenie nazw pór roku i zjawisk atmosferycznych z nimi związanych
    • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania
    • rozwiązywanie działań arytmetycznych z zastosowaniem znaków +,-, =
    • rozwijanie umiejętności kodowania
    • prowadzenie drugiej części diagnozy dojrzałości szkolnej

    TYDZIEŃ V Wielkanocne zwyczaje.
    • odkrywanie litery „j”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
    • rozwijanie umiejętności różnicowania głosek w wyrazach
    • określanie różnic między „i” a „j” oraz wymową głosek i, j
    • czytanie sylab, wyrazów i zdań
    • rozwijanie umiejętności kreślenia liter oraz cyfr
    • poznawanie tradycji i symboli Świąt Wielkanocnych
    • udział w warsztatach wielkanocnych- przygotowywanie pisanek oraz dekoracji świątecznych
    • rozmowy na temat tradycji wielkanocnych w moim domu
    • śpiewanie piosenek oraz recytacja wierszy o tematyce wielkanocnej
    • poznawanie budowy i właściwości jajka
    • rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków
    • doskonalenie umiejętności przeliczania oraz dodawania i odejmowania
    • układanie zapisów matematycznych z zastosowaniem znaków +,-,=
    • porównywanie liczebności, wpisywanie odpowiednich znaków <,>,=
    • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w ćwiczeniach gimnastycznych, zabawach ruchowych w sali i na placu zabaw



    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA MIESIĄC STYCZEŃ

    Tydzień 3
    • Grandparent’s Day – poznajemy dziadka i babcię.
    • Nauka piosenki „Grandma, grandpa”.
    • Opis babci i dziadka.
    • Utrwalenie słownictwa - metoda TPR.

    Tydzień 4
    • 4 season – poznajemy pory roku
    • Weather – pogoda zimą.
    • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem poznanych piosenek – reagowanie na polecenia.