Wychowawcy grupy:
- Katarzyna Wróblewska
- Patrycja Leszczyńska
Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
TYDZIEŃ I: WAKACJE JUŻ SIĘ SKOŃCZYŁY
- Utrwalanie wyglądu konturu Polski.
- Utrwalanie nazw regionów Polski(mazury, góry, morze) oraz określanie ich położenia na mapie Polski.
- Wyrabianie umiejętności formułowania wypowiedzi w czasie przeszłym.
- Kształtowanie wyobraźni twórczej przy użyciu chust.
- Tworzenie kodeksu grupowego.
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie.
- Przypomnienie o zasadach bezpieczeństwa panujących w przedszkolu i na placu zabaw.
- Budowanie postawy szacunku wobec koleżanek i kolegów podczas zabaw.
- Tworzenie zbiorów według określonego kryterium: „pamiątki znad morza”, „pamiątki z gór”
- Nauka stosowania poleceń: ,,w lewo”, ,,w prawo”, ,,w przód”, ,,w tył.”
- Utrwalanie liczenia w aspekcie porządkowym.
- Poznawanie właściwego sposobu zachowywania się podczas burzy.
- Wprowadzenie czytania globalnego.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych- kodowanie.
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
TYDZIEŃ II: TO JA I MOI PRZEDSZKOLNI KOLEDZY
- Wprowadzenie litery A, a.
- Nabywanie umiejętności podawania wyrazów rozpoczynających się na literę A, a.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości i tożsamości.
- Wzmacnianie mięśni odpowiadających za utrzymanie łuków stopy.
- Ukazanie i wyjaśnianie zjawiska odbicia światła.
- Okazywanie swoich emocji za pomocą różnych komunikatów niewerbalnych.
- Poznanie graficznego zapisu wyrazów: „złość”, „radość”, „smutek”, „strach”.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu.
- Upowszechnianie wśród dzieci wiedzy dotyczącej udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
- Przypomnienie prawidłowego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o wypadku lub zdarzeniu.
- Doskonalenie motoryki w zakresie zręczności, gibkości i zwinności – wzmacnianie mięśni.
- Wdrażanie do swobodnego i śmiałego wypowiadania się w różnych sytuacjach.
- Rozwijanie umiejętności wyszukiwania charakterystycznych cech zewnętrznych np. długość włosów, wzrost.
- Wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych.
- Wypowiadanie się na temat własnych uczuć i emocji.
TYDZIEŃ III: KONIEC LATA W SADZIE I OGRODZIE
- Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni, radości poprzez obchody Międzynarodowego Dnia Kropki.
- Wprowadzenie litery O, o.
- Wyszukiwanie nowej litery w wyrazach.
- Doskonalenie refleksu oraz spostrzegawczości.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem podczas wykonywania ćwiczeń.
- Rozumienie potrzeby spożywania zdrowej żywności.
- Wyjaśnianie na przykładach , które produkty są zdrowe i zawierają witaminy.
- Podejmowanie prób odróżniania owoców egzotycznych od krajowych.
- Wprowadzenie cyfry 1.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego przeliczania.
- Określanie nastroju melodii i porównywanie jej do innych fragmentów muzycznych o różnych nastrojach.
- Dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, wesołej zabawy, czerpania radości z bycia przedszkolakiem z okazji Dnia Przedszkolaka.
- Układanie zbiorów.
- Aktywizowanie dziecięcej twórczej ekspresji ruchowej.
- Uważne słuchanie opowiadania i wypowiada się na jego temat.
TYDZIEŃ IV: KOLOROWY PARK
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku w związku z Pierwszym Dniem Jesieni.
- Wprowadzenie litery E,e.
- Zapoznanie dzieci ze zwierzętami żyjącymi w Australii.
- Rozwijanie twórczej samodzielności.
- Zachęcenie do poszukiwania różnych rozwiązań, odkrywanie różnorodnych środków wyrazu.
- Doświadczalne sprawdzanie cech badanego liścia.
- Rozpoznawanie i nazywanie cech charakterystycznych liści.
- Określanie różnych zmysłów, którymi poznajemy świat.
- Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.
- Utrwalenie wiadomości o jesieni.
- Podejmowanie próby malowania martwej natury w odpowiednich proporcjach.
- Poznanie jesiennych zwyczajów zwierząt.
- Zapamiętywanie kształtów wybranych liści.
- Słuchanie utworów F. Chopina.
- Posługiwanie się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: ,,wczoraj”, ,,dzisiaj”, ,,jutro”, ,,rano”, ,,wieczorem.”