Grupa III Biedronki

Liczba odwiedzających: 3590

Wychowawcy grupy:


  • Katarzyna Wróblewska
  • Patrycja Leszczyńska

    Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl

    Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ

    TYDZIEŃ I CZTERY PORY ROKU
    • Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności następstw czasu- pór roku
    • Rozwijanie umiejętności nazywania pór roku oraz określania charakterystycznych cech poszczególnych pór
    • Zapoznanie z symboliką pór roku na podstawie odpowiadających im kolorów
    • Układanie kalendarza pór roku według rytmu ilustrującego następstwo pór roku
    • Rozwiązywanie zagadek słownych na temat pór roku
    • Rozwijanie umiejętności wycinania i kolorowania

    TYDZIEŃ II POMAGAMY PTAKOM PRZETRWAĆ ZIMĘ
    • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków żyjących na wolności
    • Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w okresie zimy
    • Rozwijanie słownictwa dzieci i wiadomości przyrodniczych
    • Prowadzenie ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej wyrazów-nazwy ptaków
    • Ćwiczenia klasyfikacyjne – ptaki zimujące i patki odlatujące
    • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego- ćwiczenia ortofoniczne naśladujące odgłosy ptaków
    • Zabawy rytmiczno – ruchowe do piosenki „Ptasi bar”
    • Zapoznanie z zawodem ornitologa

    TYDZIEŃ III ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
    • Udział w zabawach dydaktycznych z okazji Światowego Dnia Śniegu
    • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną- realizacja zajęć edukacyjnych związanych z Dniem Babci i Dziadka
    • Prowadzenie rozmów na temat babci i dziadka i ich roli w życiu rodziny, nauka wierszy i piosenek okolicznościowych
    • Kształtowanie szacunku w stosunku do osób starszych oraz zachęcanie do pomagania seniorom
    • Przygotowywanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka oraz wykonanie upominków dla babci i dziadka
    • Rozwijanie umiejętności liczenia oraz nazywania figur geometrycznych, rozwijanie wyobraźni przestrzennej

    TYDZIEŃ IV W ZIMOWYM LESIE
    • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami żyjącymi w lesie
    • Rozwijanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia oraz odżywiania wybranych zwierząt w okresie zimy
    • Rozumienie potrzeby opiekowania się zwierzętami w okresie zimy
    • Utrwalenie wiadomości na temat pracy leśniczego
    • Wykonanie pracy plastycznej „Zimowy pejzaż”- rozwijanie umiejętności malowania farbami przy użyciu pędzla
    • Rozumienie potrzeby ograniczania opakowań foliowych ze względu na ochronę środowiska- obchody Dnia Bez Opakowań Foliowych
    • Układanie i rozgrywanie gry planszowej typu „ściganka”: „Zaprowadź sarenkę do paśnika”
    • Wdrażanie do zasad właściwego zachowania w lesie - zimowy spacer do lasu

    TYDZIEŃ V SÓL – PROJEKT BADAWCZY
    • Rozbudzanie zainteresowań dzieci tematem soli, jej właściwościami i zastosowaniem
    • Poznawanie ciekawostek na temat soli, sposobu jej pozyskiwania, wirtualna wycieczka do kopalni soli
    • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia oraz wypowiadania się na podany temat
    • Badanie właściwości fizycznych soli- założenie hodowli kryształków soli
    • Rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków
    • Kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych w zakresie spożywania soli
    • Porównywanie ciężaru z zastosowaniem określeń: ciężki- lekki, cięższy- lżejszy, próby skonstruowania prostej wagi szalkowej
    • Barwienie soli za pomocą kolorowej kredy, wyklejanie kolorową solą obrazków według własnego pomysłu