Grupa Biedronki

Liczba odwiedzających: 5743

Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Patrycja Leszczyńska


Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

TYDZIEŃ I: WAKACJE JUŻ SIĘ SKOŃCZYŁY

  • Utrwalanie wyglądu konturu Polski.
  • Utrwalanie nazw regionów Polski(mazury, góry, morze) oraz określanie ich położenia na mapie Polski.
  • Wyrabianie umiejętności formułowania wypowiedzi w czasie przeszłym.
  • Kształtowanie wyobraźni twórczej przy użyciu chust.
  • Tworzenie kodeksu grupowego.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie.
  • Przypomnienie o zasadach bezpieczeństwa panujących w przedszkolu i na placu zabaw.
  • Budowanie postawy szacunku wobec koleżanek i kolegów podczas zabaw.
  • Tworzenie zbiorów według określonego kryterium: „pamiątki znad morza”, „pamiątki z gór”
  • Nauka stosowania poleceń: ,,w lewo”, ,,w prawo”, ,,w przód”, ,,w tył.”
  • Utrwalanie liczenia w aspekcie porządkowym.
  • Poznawanie właściwego sposobu zachowywania się podczas burzy.
  • Wprowadzenie czytania globalnego.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych- kodowanie.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.

TYDZIEŃ II: TO JA I MOI PRZEDSZKOLNI KOLEDZY

  • Wprowadzenie litery A, a.
  • Nabywanie umiejętności podawania wyrazów rozpoczynających się na literę A, a.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości i tożsamości.
  • Wzmacnianie mięśni odpowiadających za utrzymanie łuków stopy.
  • Ukazanie i wyjaśnianie zjawiska odbicia światła.
  • Okazywanie swoich emocji za pomocą różnych komunikatów niewerbalnych.
  • Poznanie graficznego zapisu wyrazów: „złość”, „radość”, „smutek”, „strach”.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu.
  • Upowszechnianie wśród dzieci wiedzy dotyczącej udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
  • Przypomnienie prawidłowego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o wypadku lub zdarzeniu.
  • Doskonalenie motoryki w zakresie zręczności, gibkości i zwinności – wzmacnianie mięśni.
  • Wdrażanie do swobodnego i śmiałego wypowiadania się w różnych sytuacjach.
  • Rozwijanie umiejętności wyszukiwania charakterystycznych cech zewnętrznych np. długość włosów, wzrost.
  • Wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych.
  • Wypowiadanie się na temat własnych uczuć i emocji.

TYDZIEŃ III: KONIEC LATA W SADZIE I OGRODZIE

  • Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni, radości poprzez obchody Międzynarodowego Dnia Kropki.
  • Wprowadzenie litery O, o.
  • Wyszukiwanie nowej litery w wyrazach.
  • Doskonalenie refleksu oraz spostrzegawczości.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem podczas wykonywania ćwiczeń.
  • Rozumienie potrzeby spożywania zdrowej żywności.
  • Wyjaśnianie na przykładach , które produkty są zdrowe i zawierają witaminy.
  • Podejmowanie prób odróżniania owoców egzotycznych od krajowych.
  • Wprowadzenie cyfry 1.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego przeliczania.
  • Określanie nastroju melodii i porównywanie jej do innych fragmentów muzycznych o różnych nastrojach.
  • Dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, wesołej zabawy, czerpania radości z bycia przedszkolakiem z okazji Dnia Przedszkolaka.
  • Układanie zbiorów.
  • Aktywizowanie dziecięcej twórczej ekspresji ruchowej.
  • Uważne słuchanie opowiadania i wypowiada się na jego temat.

TYDZIEŃ IV: KOLOROWY PARK

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku w związku z Pierwszym Dniem Jesieni.
  • Wprowadzenie litery E,e.
  • Zapoznanie dzieci ze zwierzętami żyjącymi w Australii.
  • Rozwijanie twórczej samodzielności.
  • Zachęcenie do poszukiwania różnych rozwiązań, odkrywanie różnorodnych środków wyrazu.
  • Doświadczalne sprawdzanie cech badanego liścia.
  • Rozpoznawanie i nazywanie cech charakterystycznych liści.
  • Określanie różnych zmysłów, którymi poznajemy świat.
  • Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.
  • Utrwalenie wiadomości o jesieni.
  • Podejmowanie próby malowania martwej natury w odpowiednich proporcjach.
  • Poznanie jesiennych zwyczajów zwierząt.
  • Zapamiętywanie kształtów wybranych liści.
  • Słuchanie utworów F. Chopina.
  • Posługiwanie się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: ,,wczoraj”, ,,dzisiaj”, ,,jutro”, ,,rano”, ,,wieczorem.”