Wychowawcy grupy:
- Katarzyna Wróblewska
- Patrycja Leszczyńska
Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
TYDZIEŃ I: JEDZIEMY NA WIEŚ.
- Poznanie zwierząt hodowanych w gospodarstwie wiejskim oraz maszyn rolniczych.
- Poznanie etapów uprawy zbóż, warzyw i owoców.
- Poszerzanie wiadomości na temat pracy rolnika i jego narzędzi pracy.
- Wprowadzenie cyfry 0 i jej zapisu graficznego.
- Porównywanie liczebności zbiorów, wprowadzenie znaków matematycznych <,>,=.
- Udział w obchodach Dnia Świadomości Autyzmu.
- Zabawy dydaktyczne z okazji Dnia Marchewki.
- Utrwalenie znajomości poznanych liter, kreślenie liter po śladzie i samodzielnie.
- Kształtowanie i rozwijanie umiejętności czytania według indywidualnych możliwości dzieci.
- Kreślenie cyfr po śladzie i samodzielnie.
- Zabawy muzyczne i rytmiczne przy piosence „Pojedziemy na wieś”.
TYDZIEŃ II: ZIEMIA KRĄŻY W KOSMOSIE.
- Poszerzanie wiedzy i słownictwa związanego z kosmosem.
- Utrwalenie nazw planet Układu Słonecznego.
- Kształtowanie pojęcia liczby 10 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pisanie po śladzie i samodzielnie wzorów cyfropodobnych oraz liczby 10.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbioru, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania z zastosowaniem znaków +,-,=.
- Udział w zajęciach edukacyjnych z okazji Światowego Dnia Zdrowia.
- Utrwalenie znajomości poznanych liter, kreślenie liter w liniaturze.
- Rozwijanie umiejętności czytania według indywidualnych możliwości dzieci.
- Rozwijanie umiejętności głoskowania wyrazów.
- Nauka piosenki „ Zielone ufoludki” z repertuaru Fasolek.
TYDZIEŃ III: WIELKANOC.
- Kultywowanie tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
- Poznawanie symboli wielkanocnych.
- Rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu literackiego.
- Wykonywanie ozdób i dekoracji świątecznych.
- Słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej i wiosennej.
- Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce świątecznej.
- Rozwijanie umiejętności formułowania i składania życzeń.
- Kreślenie szlaczków, liter i cyfr.
- Utrwalanie znajomości zapisów cyfrowych liczb, rozwiązywanie działań matematycznych z zastosowaniem znaków +,-,=.
- Rozwijanie umiejętności czytania wyrazów i zdań.
TYDZIEŃ IV: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ.
- Udział w obchodach Dnia Ziemi – zachęcanie dzieci do dbania o przyrodę poprzez wykształcanie codziennych nawyków proekologicznych oraz racjonalne korzystanie z jej zasobów, wyjaśnienie pojęcia „ekologia”.
- Przybliżenie dobrodziejstw, jakie daje nam planeta Ziemia, a także ukazanie niebezpieczeństw jej zagrażających.
- Uwrażliwienie dzieci na piękno świata przyrody oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za jego prawidłowe funkcjonowanie.
- Uświadomienie szkodliwego oddziaływania odpadów na środowisko przyrodnicze, poznawanie zasad prawidłowej segregacji odpadów.
- Rozwijanie inwencji twórczej w zakresie zastosowania odpadów recyklingowych do prac plastycznych.
- Wykonanie eksperymentu „Kolumna gęstości”.
- Utrwalenie znajomości poznanych liter, kreślenie liter w liniaturze.
- Rozwijanie umiejętności czytania.
- Kreślenie cyfr po śladzie i samodzielnie.
- Udział w zajęciach umuzykalniających – słuchanie i śpiewanie piosenki „ Ziemia to wyspa zielona”.
TYDZIEŃ IV: NASZA OJCZYZNA.
- Przekazanie informacji na temat tradycji obchodów Dnia Flagi oraz Święta Konstytucji Trzeciego Maja.
- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i postaw patriotycznych.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku dla symboli narodowych.
- Rozwijanie umiejętności czytania mapy Polski, omówienie symboliki mapy.
- Zapoznanie z nazwami państw sąsiadujących z Polską.
- Poszerzanie wiadomości na temat położenia geograficznego Polski w Europie, rozumienie pojęcia Unia Europejska.
- Słuchanie i śpiewanie hymnu Polski, zabawy przy piosence „Jesteśmy Polką i Polakiem”.
- Rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności pisania i czytania.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania oraz dodawania i odejmowania.