Grupa VI Misie

Liczba odwiedzających: 1349
Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Marzena Orłowska

    Adres e-mail: misie@przedszkolechotomow.pl



    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC

    TYDZIEŃ I Niby tacy sami, a jednak inni.
    • poznawanie kultur innych narodów, szanowanie odmienności innych ludzi
    • rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp., niewyśmiewanie innych, niechwalenie się bogactwem
    • pomaganie młodszym, starszym i tym, którzy potrzebują pomocy
    • przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach
    • dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich
    • uwrażliwianie na krzywdy, kłopoty, trudności innych dzieci
    • pojmowanie, czym są prawa i obowiązki dziecka i z czym się wiążą
    • celebrowanie Dnia Dziecka
    • czytanie całościowe wyrazów –nazw obrazków (lub równoważników zdań)
    • rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter
    • udział w zabawach ruchowych i plastycznych
    • przestrzeganie ustalonych reguł i zasad

    TYDZIEŃ II Wkrótce idziemy do szkoły
    • kształtowanie pozytywnego obrazu szkoły i szkolnych obowiązków
    • obserwowanie zmian cieczy podczas eksperymentów chemicznych z wodą, octem i sodą
    • rozbudzanie ciekawości poznawczej i zainteresowania światem nauki
    • zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania pod opieką osoby dorosłej
    • rozwijanie ogólnej sprawności i wytrzymałości organizmu
    • utrwalanie sposobów mierzenia i odczytywania czasu
    • nabywanie umiejętności kodowania i planowania własnych działań
    • rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie pamięci rytmiczno-ruchowej
    • rozwijanie inteligencji emocjonalnej i samoświadomości dotyczącej dalszej edukacji w szkole
    • określanie cech prawdziwego przyjaciela, tworzenie mapy myśli
    • rozwijanie empatii i zdolności motywacyjnych
    • tworzenie sytuacji sprzyjających integrowaniu się dzieci, odczuwaniu radości ze wspólnego pobytu w grupie, wzajemnego obdarowywania się prezentami bez pominięcia żadnego dziecka
    • kształtowanie postawy otwartości i tolerancji
    • rozwijanie uzdolnień plastycznych i poczucia estetyki podczas wykonania prezentu dla kolegi/ koleżanki z grupy na pożegnanie przedszkola
    • poznanie budynku szkoły, zapoznanie z nauczycielkami klas pierwszych, oswajanie emocji towarzyszących dzieciom, związanych z rozpoczęciem nauki w szkole
    • doskonalenie umiejętności konstruowania gry planszowej,
    • rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole
    • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł gry
    • kształtowanie umiejętności manifestowania swoich emocji w sposób akceptowany w grupie oraz umiejętność godzenia się z przegraną
    • ćwiczenie refleksu i spostrzegawczości

    TYDZIEŃ III Wakacyjne podróże
    • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem
    • rozróżnianie typów krajobrazów występujących w Polsce
    • nazywanie ważniejszych miast Polski, rzek –Wisły i Odry, morza –Bałtyku, gór –Tatr
    • dostrzeganie piękna Polski poprzez bezpośrednią obserwację, zdjęcia, wiersze, opowiadania
    • poznawanie wybranych środków transportu
    • poznawanie i nazywanie kontynentów, odszukanie ich na globusie
    • nabywanie doświadczeń w posługiwaniu się nową techniką plastyczną- rysowanie piaskiem
    • tworzenie prostej zabawki latającej- spadochronu
    • wykonywanie doświadczeń i eksperymentów z wodą i powietrzem
    • poznanie jednostek pomiaru cieczy, określanie pojemności, szacowanie ilości wody w naczyniach, obserwowanie, doświadczanie, wnioskowanie
    • rozwiązywanie zagadek, rebusów, układanie zagadek
    • porównywanie wyglądu przedmiotów, pojazdów, zwierząt, roślin
    • analiza, synteza, porównywanie, klasyfikowanie przedmiotów i ilustracji
    • tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń (np. ryba –woda –statek...)
    • czytanie całościowe wyrazów, nazw obrazków (lub równoważników zdań)
    • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter
    • różnicowanie prawej strony i lewej strony
    • posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
    • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
    • udział w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych
    • przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania

    TYDZIEŃ IV Wkrótce wakacje
    •  uczestniczenie w aktywnym wypoczynku na świeżym powietrzu,
    • rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała,
    • uczestniczenie w zabawach i grach z elementem rywalizacji,
    • uczestniczenie w swobodnych zabawach ruchowych,
    • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
    • przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabaw w przedszkolu i w domu,
    • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego,
    • przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania,
    • określanie sytuacji wywołujących różne emocje,
    • traktowanie niepowodzenia jako informacji o potrzebie wprowadzenia zmian w zachowaniu
    • kontrolowanie własnych zachowań,
    • dłuższe skupienie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych
    • koncentrowanie uwagi w toku naturalnej aktywności,
    • formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach,
    • odbieranie i przekazywanie informacji, emocji, uczuć.
    • czytanie całościowe wyrazów –nazw obrazków (lub równoważników zdań),
    • orientowanie się na kartce papieru,
    • organizowanie i poszerzanie pola spostrzeżeniowego,
    • czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej,
    • odpowiadanie na pytania związane z przeczytanym tekstem,
    • czytanie krótkich tekstów z właściwą intonacją, odpowiadającą znakom przystankowym,
    • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 i więcej, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
    • rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji

    TYDZIEŃ V Pożegnania nadszedł czas…
    • poznanie zabaw, w które bawili się rodzice i dziadkowie
    • ćwiczenie spostrzegawczości, refleksu, sprytu
    • rozwijanie sprawności ruchowej
    • rozwijanie małej motoryki
    • doskonalenie umiejętności planistyczno- matematycznych
    • kształtowanie postaw prozdrowotnych
    • rozwijanie odporności emocjonalnej
    • zachęcanie do podtrzymywania więzi z poznanymi dziećmi w przedszkolu i z paniami
    • nabywanie umiejętności wyrażania swoich emocji
    • kształtowanie umiejętności językowych podczas składania sobie życzeń i żegnania się z przedszkolem, dziećmi i paniami.



    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA MIESIĄC STYCZEŃ

    Tydzień 3
    • Grandparent’s Day – poznajemy dziadka i babcię.
    • Nauka piosenki „Grandma, grandpa”.
    • Opis babci i dziadka.
    • Utrwalenie słownictwa - metoda TPR.

    Tydzień 4
    • 4 season – poznajemy pory roku
    • Weather – pogoda zimą.
    • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem poznanych piosenek – reagowanie na polecenia.