Grupa VI Misie

Liczba odwiedzających: 307
Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Marzena Orłowska

    Adres e-mail: misie@przedszkolechotomow.pl




    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

    TYDZIEŃ I „ To jestem ja.
    • powitanie dzieci w przedszkolu
    • poznanie nowych dzieci w grupie
    • prowadzenie zabaw integrujących grupę
    • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie nowej sali i otoczenia
    • ustalenie zasad bezpiecznego pobytu w sali i w innych pomieszczeniach
    • kształtowanie nawyków higienicznych, a szczególnie staranne mycie rąk
    • poznawanie narządów zmysłów
    • utrwalanie nazw części ciała oraz rozwijanie orientacji w lewej i prawej stronie
    • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami
    • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
    • wprowadzenie pojęcia sylaba
    • rozwijanie mowy oraz słuchu fonematycznego
    • zapoznawanie z zapisem swojego imienia
    • rozwijanie sprawności ruchowej
    • poznawanie ważniejszych regionów Polski
    • rozwijanie sprawności manualnej
    • umuzykalnianie dzieci

    TYDZIEŃ II „ Moja grupa”
    • kształtowanie przynależności do grupy przedszkolnej
    • ustalenie zasad kontraktu grupowego
    • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach
    • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje zachowanie
    • wdrażanie do dbania o ład i porządek wokół siebie
    • rozwijanie orientacji przestrzennej
    • doskonalenie umiejętności liczenia oraz porównywania liczebności zbiorów
    • wprowadzenie pojęcia głoska
    • rozwijanie sprawności manualnej
    • rozwijanie sprawności ruchowej

    TYDZIEŃ III „Moja droga do przedszkola”
    • poznawanie zasad ruchu drogowego
    • utrwalanie zasad bezpiecznego przechodzenia po przejściu dla pieszych
    • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej oraz znaków drogowych
    • utrwalanie znajomości podstawowych figur geometrycznych
    • rozwijanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni- w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
    • zapoznawanie z zawodem policjanta
    • rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni, radości poprzez obchody Międzynarodowego Dnia Kropki
    • kształtowanie postaw proekologicznych poprzez włączenie się do akcji „Sprzątanie świata”

    TYDZIEŃ IV „W przedszkolu bawimy się i uczymy”
    • dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, wesołej zabawy, czerpania radości z bycia przedszkolakiem poprzez udział w obchodach Światowego Dnia Przedszkolaka
    • kształtowanie postaw proekologicznych poprzez udział w obchodach Międzynarodowego Dnia bez Samochodu
    • rozwijanie umiejętności wokalnych oraz tanecznych poprzez udział w uroczystości „ Bal jesieni” z okazji nadejścia nowej pory roku
    • nauka na pamięć wiersza H. Zdzitowieckiej „ Gdzie jesteś, jesieni ?”
    • rozpoznawanie oznak nadchodzącej jesieni
    • utrwalenie znajomości pór roku i ich charakterystycznych cech
    • nabywanie doświadczeń logicznych i emocjonalnych potrzebnych do zrozumienia sensu gry „ściganki”, poznawanie kolejnych etapów konstruowania gier typu „ ściganka”
    • rozwijanie umiejętności rysowania postaci człowieka z dbałością o szczegóły
    • doskonalenie orientacji w schemacie ciała człowieka
    • prowadzenie zabaw integrujących grupę
    • rozwijanie współpracy i prawidłowych relacji w grupie
    • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad

    TYDZIEŃ V „ Jesień w lesie”
    • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym –lasem
    • ukierunkowanie uwagi dzieci na obserwowanie oznak jesieni w lesie
    • dostrzeganie walorów estetycznych przyrody w okresie jesieni
    • utrwalenie i przypomnienie wiadomości na temat zawodu leśniczego
    • utrwalenie znajomości pór roku i ich charakterystycznych cech
    • przypomnienie zasad prawidłowego zachowania podczas spaceru po lesie
    • utrwalenie i poszerzenie wiadomości na temat budowy drzew oraz liści
    • rozpoznawanie wybranych gatunków drzew oraz ich owoców, liści
    • poznawanie wybranych gatunków grzybów i zagrożeń związanych z ich zbieraniem i spożywaniem(grzyby jadalne i trujące)
    • prowadzenie obserwacji i zabaw badawczych
    • doskonalenie przeliczania oraz porównywania liczby elementów w zbiorze
    • rozwijanie umiejętności tworzenia sekwencji rytmicznych- układanie przedmiotów, rytmy muzyczne