
Wychowawcy grupy:
- Katarzyna Wróblewska
- Patrycja Leszczyńska
Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ
TYDZIEŃ I CZTERY PORY ROKU
• Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności następstw czasu- pór roku
• Rozwijanie umiejętności nazywania pór roku oraz określania charakterystycznych cech poszczególnych pór
• Zapoznanie z symboliką pór roku na podstawie odpowiadających im kolorów
• Układanie kalendarza pór roku według rytmu ilustrującego następstwo pór roku
• Rozwiązywanie zagadek słownych na temat pór roku
• Rozwijanie umiejętności wycinania i kolorowania
TYDZIEŃ II POMAGAMY PTAKOM PRZETRWAĆ ZIMĘ
• Rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków żyjących na wolności
• Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w okresie zimy
• Rozwijanie słownictwa dzieci i wiadomości przyrodniczych
• Prowadzenie ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej wyrazów-nazwy ptaków
• Ćwiczenia klasyfikacyjne – ptaki zimujące i patki odlatujące
• Usprawnianie aparatu artykulacyjnego- ćwiczenia ortofoniczne naśladujące odgłosy ptaków
• Zabawy rytmiczno – ruchowe do piosenki „Ptasi bar”
• Zapoznanie z zawodem ornitologa
TYDZIEŃ III ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
• Udział w zabawach dydaktycznych z okazji Światowego Dnia Śniegu
• Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną- realizacja zajęć edukacyjnych związanych z Dniem Babci i Dziadka
• Prowadzenie rozmów na temat babci i dziadka i ich roli w życiu rodziny, nauka wierszy i piosenek okolicznościowych
• Kształtowanie szacunku w stosunku do osób starszych oraz zachęcanie do pomagania seniorom
• Przygotowywanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka oraz wykonanie upominków dla babci i dziadka
• Rozwijanie umiejętności liczenia oraz nazywania figur geometrycznych, rozwijanie wyobraźni przestrzennej
TYDZIEŃ IV W ZIMOWYM LESIE
• Zapoznanie z wybranymi zwierzętami żyjącymi w lesie
• Rozwijanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia oraz odżywiania wybranych zwierząt w okresie zimy
• Rozumienie potrzeby opiekowania się zwierzętami w okresie zimy
• Utrwalenie wiadomości na temat pracy leśniczego
• Wykonanie pracy plastycznej „Zimowy pejzaż”- rozwijanie umiejętności malowania farbami przy użyciu pędzla
• Rozumienie potrzeby ograniczania opakowań foliowych ze względu na ochronę środowiska- obchody Dnia Bez Opakowań Foliowych
• Układanie i rozgrywanie gry planszowej typu „ściganka”: „Zaprowadź sarenkę do paśnika”
• Wdrażanie do zasad właściwego zachowania w lesie - zimowy spacer do lasu
TYDZIEŃ V SÓL – PROJEKT BADAWCZY
• Rozbudzanie zainteresowań dzieci tematem soli, jej właściwościami i zastosowaniem
• Poznawanie ciekawostek na temat soli, sposobu jej pozyskiwania, wirtualna wycieczka do kopalni soli
• Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia oraz wypowiadania się na podany temat
• Badanie właściwości fizycznych soli- założenie hodowli kryształków soli
• Rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków
• Kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych w zakresie spożywania soli
• Porównywanie ciężaru z zastosowaniem określeń: ciężki- lekki, cięższy- lżejszy, próby skonstruowania prostej wagi szalkowej
• Barwienie soli za pomocą kolorowej kredy, wyklejanie kolorową solą obrazków według własnego pomysłu