Grupa Biedronki

Liczba odwiedzających: 6305

Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Patrycja Leszczyńska


Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

TYDZIEŃ I: JEDZIEMY NA WIEŚ.

  • Poznanie zwierząt hodowanych w gospodarstwie wiejskim oraz  maszyn rolniczych.
  • Poznanie etapów uprawy zbóż, warzyw i owoców.
  • Poszerzanie wiadomości na temat pracy rolnika i jego narzędzi pracy.
  • Wprowadzenie cyfry 0 i jej zapisu graficznego.
  • Porównywanie liczebności zbiorów, wprowadzenie znaków matematycznych <,>,=.
  • Udział w obchodach Dnia Świadomości Autyzmu.
  • Zabawy dydaktyczne z okazji Dnia Marchewki. 
  • Utrwalenie znajomości poznanych liter, kreślenie liter po śladzie i samodzielnie.
  • Kształtowanie i rozwijanie umiejętności czytania według indywidualnych możliwości dzieci.
  • Kreślenie cyfr po śladzie i samodzielnie.
  • Zabawy muzyczne i rytmiczne przy piosence „Pojedziemy na wieś”. 

TYDZIEŃ II: ZIEMIA KRĄŻY W KOSMOSIE.

  • Poszerzanie wiedzy i słownictwa związanego z kosmosem.
  • Utrwalenie nazw planet Układu Słonecznego.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 10 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pisanie po śladzie i samodzielnie wzorów cyfropodobnych oraz liczby 10.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbioru, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania z zastosowaniem znaków +,-,=.
  • Udział w zajęciach edukacyjnych z okazji Światowego  Dnia Zdrowia.
  • Utrwalenie znajomości poznanych liter, kreślenie liter w liniaturze.
  • Rozwijanie umiejętności czytania według indywidualnych możliwości dzieci.
  • Rozwijanie umiejętności głoskowania wyrazów.
  • Nauka piosenki „ Zielone ufoludki” z repertuaru Fasolek.

TYDZIEŃ III: WIELKANOC.

  • Kultywowanie tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi. 
  • Poznawanie symboli wielkanocnych.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu literackiego. 
  • Wykonywanie ozdób i dekoracji świątecznych.
  • Słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej i wiosennej.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce świątecznej.
  • Rozwijanie umiejętności formułowania i składania życzeń.
  • Kreślenie szlaczków, liter i cyfr.
  • Utrwalanie znajomości zapisów cyfrowych liczb, rozwiązywanie działań matematycznych z zastosowaniem znaków +,-,=.
  • Rozwijanie umiejętności czytania wyrazów i zdań.

TYDZIEŃ IV: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ.

  • Udział w obchodach Dnia Ziemi – zachęcanie dzieci do dbania o przyrodę poprzez wykształcanie codziennych nawyków proekologicznych oraz racjonalne korzystanie z jej zasobów, wyjaśnienie pojęcia „ekologia”.
  •  Przybliżenie dobrodziejstw, jakie daje nam planeta Ziemia, a także ukazanie niebezpieczeństw jej zagrażających.
  • Uwrażliwienie dzieci na piękno świata przyrody oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za jego prawidłowe funkcjonowanie.
  • Uświadomienie szkodliwego oddziaływania odpadów na środowisko przyrodnicze, poznawanie zasad prawidłowej segregacji odpadów.
  • Rozwijanie inwencji twórczej w zakresie zastosowania odpadów recyklingowych do prac plastycznych.
  • Wykonanie eksperymentu „Kolumna gęstości”.
  • Utrwalenie znajomości poznanych liter, kreślenie liter w liniaturze.
  • Rozwijanie umiejętności czytania. 
  • Kreślenie cyfr po śladzie i samodzielnie.
  • Udział w zajęciach umuzykalniających – słuchanie i śpiewanie piosenki „ Ziemia to wyspa zielona”. 

TYDZIEŃ IV: NASZA OJCZYZNA.

  • Przekazanie informacji na temat tradycji obchodów Dnia Flagi oraz Święta Konstytucji Trzeciego Maja. 
  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i postaw patriotycznych.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku dla symboli narodowych.
  • Rozwijanie umiejętności czytania mapy Polski, omówienie symboliki mapy.
  • Zapoznanie z nazwami państw sąsiadujących z Polską.
  • Poszerzanie wiadomości na temat położenia geograficznego Polski w Europie, rozumienie pojęcia Unia Europejska.
  • Słuchanie i śpiewanie hymnu Polski, zabawy przy piosence „Jesteśmy Polką i Polakiem”.
  • Rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności pisania i czytania.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania oraz dodawania i odejmowania.