Grupa Biedronki

Liczba odwiedzających: 4861

Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Patrycja Leszczyńska


Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC

TYDZIEŃ I: POGODA MARCOWA

  • Wprowadzenie litery U,u.
  • Rozwijanie pamięci przestrzennej, ruchowej oraz muzycznej.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
  • Zwrócenie uwagi na kaprysy marcowej pogody.
  • Zapoznanie z przysłowiem ,,W marcu jak w garncu”.
  • Rozpoznawanie pierwszych oznak wiosny.
  • Uświadomienie znaczenia wody w przyrodzie i gospodarce.
  • Poznawanie źródeł zanieczyszczenia wody.
  • Poznawanie różnych zbiorników wodnych: morze, rzeki, jeziora, stawy, oceany (praca z mapą, globusem)
  • Wskazywanie strony lewej i prawej w schemacie własnego ciała.         

TYDZIEŃ II: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

  • Wprowadzenie litery C,c.
  • Rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych.
  • Zachęcanie do ekologicznego sposobu życia.
  • Opisywanie swojego wyglądu.
  • Przypomnienie o szanowaniu emocji swoich i innych.
  • Swobodne wypowiadanie się na temat przeżywanych emocji w różnych sytuacjach.
  • Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
  • Zachęcenie do poszukiwania różnych rozwiązań , odkrywanie różnorodnych środków wyrazu.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.

TYDZIEŃ III: WIOSNO, ACH TO TY!

  • Wprowadzenie litery Ł,ł.
  • Celebrowanie Pierwszego Dnia Wiosny.
  • Rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie wybranych gatunków kwiatów.
  • Wzmacnianie mięśni ramion, nóg, tułowia.
  • Utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech przedwiośnia.
  • Zapoznanie z tradycją żegnania zimy i powitania wiosny.
  • Utrwalanie wiadomości na temat tego, co jest potrzebne roślinom do wzrostu
  • Poznanie pracy ogrodnika oraz zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi i pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną.
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku w najbliższym otoczeniu oraz robieniu wiosennych porządków w ogrodzie.
  • Utrwalanie nazw poznanych kwiatów.

TYDZIEŃ IV:WIELKANOC

  • Wprowadzenie litery J,j.
  • Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
  • Zapoznanie z tradycją wielkanocną jaką jest malowanie pisanek.
  • Zapoznanie ze zwyczajem oblewania wodą.
  • Zapoznanie z utworem M. Musorgskiego ,,Taniec kurcząt w skorupkach”.
  • Doskonalenie sprawności rąk i umiejętności odtwarzania różnych form i kształtów.
  • Stwarzanie sytuacji sprzyjającej dzieleniu się doświadczeniami.
  • Doskonalenie umiejętności określania kierunków i rozróżniania strony prawej i lewej.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania komunikatów.
  • Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych.