Wychowawcy grupy:
- Katarzyna Wróblewska
- Patrycja Leszczyńska
Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD
TYDZIEŃ I: POMYSŁ NA DESZCZOWE DNI
- Wprowadzenie litery U,u.
- Celebrowanie Międzynarodowego Dnia Bajek.
- Doskonalenie refleksu i spostrzegawczości poprzez ruch.
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z komputera/tableta.
- Objaśnianie kolejności w prostych historyjkach obrazkowych.
- Rozumienie na czym polega rysowanie historyjki obrazkowej - kolory, kształty, wygląd bohaterów.
- Planowanie i realizacja akademii z okazji Dnia Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
- Budowanie postawy patriotyzmu.
- Poznanie zawodu pisarza.
- Rozwijanie pamięci muzycznej.
TYDZIEŃ II: BOHATEROWIE POLSKICH LEGEND
- Wprowadzenie litery P,p.
- Zapoznanie z cyfrą 4.
- Poznanie miejscowości oraz okolicy, w której mieszkają dzieci.
- Poznanie herbu miejscowości.
- Rozwijanie świadomości narodowej.
- Celebrowanie Międzynarodowego Dnia Tolerancji.
- Zapoznanie z pojęciem dyskryminacja, tolerancja, akceptacja, równość.
- Przypomnienie Praw Człowieka.
- Rozwijanie koordynacji słowno-ruchowo-muzycznej.
- Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi.
TYDZIEŃ III: NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI
- Wprowadzenie litery B,b.
- Uświadomienie korzyści wynikających z czytania.
- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych.
- Rozbudzanie zainteresowania matematyką.
- Poznanie wartości pieniądza.
- Usprawnianie manualne - składanie małych elementów.
- Ćwiczenie precyzji.
- Zapoznanie z pojęciami: biblioteka, antykwariat, księgarnia, drukarnia.
- Ćwiczenie umiejętności określania kierunków.
- Przygotowanie do aktywnego i świadomego korzystania z muzyki.
TYDZIEŃ IV: CHCEMY BYĆ POTRZEBNI
- Wprowadzenie litery Y,y.
- Celebrowanie Międzynarodowego Dnia Pluszowego Misia
- Rozbudzanie zainteresowania dzieci życiem niedźwiedzia brunatnego i polarnego.
- Nauka akceptowania pomysłów innych.
- Ćwiczenie mówienie komplementów i okazywania wdzięczności za nie.
- Nauka tańca integrującego.
- Uświadomienie dzieciom na czym polega stereotyp.
- Zapoznanie z pojęciami: wolontariat, wolontariusz.
- Zwiększanie elastyczności mięśni pozbycie się sztywności.
- Uświadomienie potrzeby pomocy ludziom i zwierzętom.