Grupa Biedronki

Liczba odwiedzających: 7036

biedronka.png (270 KB)Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Monika Bagińska
  • Jolanta Smolińska


Adres e-mail: biedronki2025@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD

TYDZIEŃ I: W BAŚNIOWEJ KRAINIE.

  • Rozwijanie zainteresowania książkami i bajkami.
  • Rozpoznawanie znanych postaci bajkowych, rekwizytów i strojów bajkowych.
  • Wdrażanie do dbania o książki.
  • Zapoznanie z zawodem pisarza.
  • Zapoznanie z edukacyjnym elementem bajki, morałem na podstawie bajki „ Jas i Małgosia”.
  • Dostarczanie pozytywnych przeżyć i integrowanie dzieci podczas zabaw z okazji Dnia Postaci z Bajek.
  • Udział w ćwiczeniach ruchowych z elementami jogi.
  • Kształtowanie umiejętności liczenia zgodnie z możliwościami dzieci.
  • Udział w uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości
  • Wspólne śpiewanie hymnu Polski w ramach akcji „Szkoła do hymnu”.
  • Rozwijanie umiejętności zgodnej i cichej zabawy.

TYDZIEŃ II: JESTEM POLAKIEM.

  • Zapoznanie z symbolami narodowymi: godłem, flagą oraz hymnem.
  • Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.
  • Kształtowanie wiedzy o Polsce.
  • Nauka piosenki „Bo ja jestem Polak mały”.
  • Zapoznanie z baśniowym wątkiem związanym z legendą o Warszawskiej Syrence.
  • Kształtowanie wiadomości na temat stolicy Polski.
  • Wykonanie pracy plastycznej „Serce dla Polski”.
  • Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez codzienne ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe w sali, na podłodze interaktywnej, podczas pobytu na placu zabaw.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad grupowych, rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy.

TYDZIEŃ III: JESIENNA POGODA.

  • Kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji pogody.
  • Wyjaśnienie pojęć: pogoda, klimat. 
  • Przekazanie informacji, czym są zmiany klimatyczne i jaka jest ich przyczyna  w ramach projektu edukacyjnego „ Kubusiowi przyjaciele natury”.
  • Poznawanie charakterystycznych cech jesiennej pogody.
  • Zapoznanie dzieci z symbolami pogody.
  • Przeprowadzenie zabawy badawczej „Skąd się bierze deszcz ?”.
  • Udział w zajęciach  plastyczno – muzycznych z zastosowaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej.
  • Poznanie praw dziecka w oparciu o film edukacyjny w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka.
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi.
  • Rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy między dziećmi podczas zajęć organizowanych i swobodnej aktywności dzieci.

TYDZIEŃ IV: PRZYGOTOWANIA DO ZIMY.

  • Zapoznanie ze sposobami przygotowania zwierząt do zimy(zbieranie zapasów, najadanie się na zapas, sen zimowy).
  • Wytłumaczenie znaczenia gromadzenia przez ludzi zapasów na zimę, wyjaśnienie pojęcia „ spiżarnia”.
  • Integrowanie dzieci podczas wspólnych zabaw i zadań w Dniu Pluszowego Misia.
  • Taniec w parach przy piosence „Ty i ja – misie szare obydwa”.
  • Poznanie historii pluszowego misia, rozpoznawanie i nazywanie misiów z popularnych bajek dla dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności rysowania misia według instrukcji, rozwijanie orientacji w schemacie ciała.
  • Rozbudzanie ciekawości i aktywności poznawczej – wykonanie eksperymentu „Kolorowe mleko” w ramach Rocznego Planu Pracy „Chemiczne cuda – zabawa się uda”.  
  • Omówienie, do czego można wykorzystywać urządzenia ekranowe z zastosowaniem kart obrazkowych – realizacja Rocznego Planu Pracy „Internet super sprawa – to nauka i zabawa. Razem z Neciem poznajemy zasady bezpiecznego korzystania z Internetu” .
  • Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
  • Rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Organizowanie zabaw i ćwiczeń ruchowych rozwijających sprawność fizyczną dzieci.