Wychowawcy grupy:
- Katarzyna Wróblewska
- Monika Bagińska
- Jolanta Smolińska
Adres e-mail: biedronki2025@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD
TYDZIEŃ I: W BAŚNIOWEJ KRAINIE.
- Rozwijanie zainteresowania książkami i bajkami.
- Rozpoznawanie znanych postaci bajkowych, rekwizytów i strojów bajkowych.
- Wdrażanie do dbania o książki.
- Zapoznanie z zawodem pisarza.
- Zapoznanie z edukacyjnym elementem bajki, morałem na podstawie bajki „ Jas i Małgosia”.
- Dostarczanie pozytywnych przeżyć i integrowanie dzieci podczas zabaw z okazji Dnia Postaci z Bajek.
- Udział w ćwiczeniach ruchowych z elementami jogi.
- Kształtowanie umiejętności liczenia zgodnie z możliwościami dzieci.
- Udział w uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości
- Wspólne śpiewanie hymnu Polski w ramach akcji „Szkoła do hymnu”.
- Rozwijanie umiejętności zgodnej i cichej zabawy.
TYDZIEŃ II: JESTEM POLAKIEM.
- Zapoznanie z symbolami narodowymi: godłem, flagą oraz hymnem.
- Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.
- Kształtowanie wiedzy o Polsce.
- Nauka piosenki „Bo ja jestem Polak mały”.
- Zapoznanie z baśniowym wątkiem związanym z legendą o Warszawskiej Syrence.
- Kształtowanie wiadomości na temat stolicy Polski.
- Wykonanie pracy plastycznej „Serce dla Polski”.
- Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez codzienne ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe w sali, na podłodze interaktywnej, podczas pobytu na placu zabaw.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad grupowych, rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy.
TYDZIEŃ III: JESIENNA POGODA.
- Kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji pogody.
- Wyjaśnienie pojęć: pogoda, klimat.
- Przekazanie informacji, czym są zmiany klimatyczne i jaka jest ich przyczyna w ramach projektu edukacyjnego „ Kubusiowi przyjaciele natury”.
- Poznawanie charakterystycznych cech jesiennej pogody.
- Zapoznanie dzieci z symbolami pogody.
- Przeprowadzenie zabawy badawczej „Skąd się bierze deszcz ?”.
- Udział w zajęciach plastyczno – muzycznych z zastosowaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej.
- Poznanie praw dziecka w oparciu o film edukacyjny w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka.
- Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi.
- Rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy między dziećmi podczas zajęć organizowanych i swobodnej aktywności dzieci.
TYDZIEŃ IV: PRZYGOTOWANIA DO ZIMY.
- Zapoznanie ze sposobami przygotowania zwierząt do zimy(zbieranie zapasów, najadanie się na zapas, sen zimowy).
- Wytłumaczenie znaczenia gromadzenia przez ludzi zapasów na zimę, wyjaśnienie pojęcia „ spiżarnia”.
- Integrowanie dzieci podczas wspólnych zabaw i zadań w Dniu Pluszowego Misia.
- Taniec w parach przy piosence „Ty i ja – misie szare obydwa”.
- Poznanie historii pluszowego misia, rozpoznawanie i nazywanie misiów z popularnych bajek dla dzieci.
- Kształtowanie umiejętności rysowania misia według instrukcji, rozwijanie orientacji w schemacie ciała.
- Rozbudzanie ciekawości i aktywności poznawczej – wykonanie eksperymentu „Kolorowe mleko” w ramach Rocznego Planu Pracy „Chemiczne cuda – zabawa się uda”.
- Omówienie, do czego można wykorzystywać urządzenia ekranowe z zastosowaniem kart obrazkowych – realizacja Rocznego Planu Pracy „Internet super sprawa – to nauka i zabawa. Razem z Neciem poznajemy zasady bezpiecznego korzystania z Internetu” .
- Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
- Rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
- Organizowanie zabaw i ćwiczeń ruchowych rozwijających sprawność fizyczną dzieci.