Grupa Biedronki

Liczba odwiedzających: 5893

Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Patrycja Leszczyńska


Adres e-mail: biedronki@przedszkolechotomow.pl

Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
Godziny dostępności w roku szkolnym 2024/2025


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD

TYDZIEŃ I: POMYSŁ NA DESZCZOWE DNI

  • Wprowadzenie litery U,u.
  • Celebrowanie Międzynarodowego Dnia Bajek.
  • Doskonalenie refleksu i spostrzegawczości poprzez ruch.
  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z komputera/tableta.
  • Objaśnianie kolejności w prostych historyjkach obrazkowych.
  • Rozumienie na czym polega rysowanie historyjki obrazkowej - kolory, kształty, wygląd bohaterów. 
  • Planowanie i realizacja akademii z okazji Dnia Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
  • Budowanie postawy patriotyzmu.
  • Poznanie zawodu pisarza.
  • Rozwijanie pamięci muzycznej.

TYDZIEŃ II: BOHATEROWIE POLSKICH LEGEND

  • Wprowadzenie litery P,p.
  • Zapoznanie z cyfrą 4.
  • Poznanie miejscowości oraz okolicy, w której mieszkają dzieci.
  • Poznanie herbu miejscowości.
  • Rozwijanie świadomości narodowej.
  • Celebrowanie Międzynarodowego Dnia Tolerancji.
  • Zapoznanie z pojęciem dyskryminacja, tolerancja, akceptacja, równość.
  • Przypomnienie Praw Człowieka.
  • Rozwijanie koordynacji słowno-ruchowo-muzycznej.
  • Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi.

TYDZIEŃ III: NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI

  • Wprowadzenie litery B,b.
  • Uświadomienie korzyści wynikających z czytania.
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych.
  • Rozbudzanie zainteresowania matematyką.
  • Poznanie wartości pieniądza.
  • Usprawnianie manualne - składanie małych elementów.
  • Ćwiczenie precyzji.
  • Zapoznanie z pojęciami: biblioteka, antykwariat, księgarnia, drukarnia.
  • Ćwiczenie umiejętności określania kierunków.
  • Przygotowanie do aktywnego i świadomego korzystania z muzyki.

TYDZIEŃ IV: CHCEMY BYĆ POTRZEBNI

  • Wprowadzenie litery Y,y.
  • Celebrowanie Międzynarodowego Dnia Pluszowego Misia
  • Rozbudzanie zainteresowania dzieci życiem niedźwiedzia brunatnego i polarnego.
  • Nauka akceptowania pomysłów innych.
  • Ćwiczenie mówienie komplementów i okazywania wdzięczności za nie.
  • Nauka tańca integrującego.
  • Uświadomienie dzieciom na czym polega stereotyp.
  • Zapoznanie z pojęciami: wolontariat, wolontariusz. 
  • Zwiększanie elastyczności mięśni pozbycie się sztywności.
  • Uświadomienie potrzeby pomocy ludziom i zwierzętom.