Grupa VI Misie

Liczba odwiedzających: 1103
Wychowawcy grupy:

  • Katarzyna Wróblewska
  • Marzena Orłowska

    Adres e-mail: misie@przedszkolechotomow.pl



    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

    TYDZIEŃ I Wiosenne powroty
    • nazywanie ptaków powracających do nas wiosną,
    • poznanie budowy ptaka na przykładzie szpaka,
    • zdobywanie informacji o życiu i zdolnościach ptaków – wykorzystanie filmu edukacyjnego,
    • formułowanie dłuższych, kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat ptaków,
    • próby samodzielnego czytania napisów pod ilustracjami ptaków,
    • prowadzenie ćwiczeń z zakresu syntezy i analizy głoskowej wyrazów,
    • wprowadzenie litery „f”, małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
    • kreślenie poznanych liter po śladzie i samodzielnie,
    • czytanie sylab, wyrazów i zdań według indywidualnych możliwości dzieci,
    • układanie działań do podanych zadań, przeliczanie na liczmanach lub w pamięci, zapisywanie obliczeń i prawidłowe wskazanie wyniku działania,
    • rozwijanie sprawności fizycznej,
    • poznanie sposobów dbania o swoje zdrowie i życie,
    • włączenie się w Obchody Światowego Dnia Zdrowia i Służby Ochrony Zdrowia,
    • ukazanie roli i znaczenia służby zdrowia w naszym życiu,
    • poznanie zawodów pomagających w utrzymaniu i przywracaniu zdrowia - geriatra i fizjoterapeuta,
    • rozwijanie zdolności wokalnych, poczucia rytmu i pamięci słuchowo – ruchowej.

    TYDZIEŃ II Wiosna na wsi
    • wprowadzenie litery „ż” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazów: Żaneta i żaba,
    • rozwijanie słuchu fonematycznego, wskazanie pozycji głosek, zabawy słowotwórcze,
    • rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską,
    • rozpoznawanie liter, próby czytania krótkich tekstów,
    • kreślenie liter po śladzie i samodzielnie zgodnie ze wskazanym kierunkiem ruchu,
    • zabawy z okazji obchodów świąt nietypowych: Dnia czekolady, Dnia patrzenia w niebo,
    • rozpoznanie i nazywanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
    • poprawne nazywanie domów zwierząt hodowanych na wsi,
    • przyporządkowanie rodzaju spożywanego przez nie pokarm,
    • rozpoznanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka i naśladowanie ich, nazywanie dorosłych zwierząt i ich młodych
    • dostrzeganie znaczenia zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
    • poprawne używanie liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym; rozwiązywanie prostych zdań matematycznych, prawidłowe układanie do nich działań z użyciem znaków +, -, =,
    • rozwijanie umiejętności mierzenia długości stopami i krokami,
    • rozumienie stałości miary,
    • ćwiczenia ortofoniczne usprawniające aparat mowy (naśladowanie głosów zwierząt),
    • rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie precyzji ruchu ręki, nabywanie umiejętności planowania pracy i dobierania potrzebnych materiałów do wykonania prac plastycznych i technicznych, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, 
    • rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu,
    • doskonalenie gry na instrumentach perkusyjnych zgodnie ze wskazanym rytmem,
    • nabywanie doświadczeń teatralnych i umiejętności wchodzenia w role,
    • zapoznanie z różnymi sposobami usprawniania i korygowania dysfunkcji (gimnastyka w wodzie, hipoterapia, dogoterapia, alpakoterapia, muzykoterapia, chromoterapia),
    • zapoznanie dzieci z możliwościami poprawiania zdrowia w niekonwencjonalny sposób z wykorzystaniem niekonwencjonalnych przyborów.

    TYDZIEŃ III Dbamy o przyrodę
    • realizacja programu edukacyjnego „Kubusiowi Przyjaciele Natury”,
    • rozwijanie wiadomości na temat roli zwierząt w przyrodzie,
    • rozbudzanie świadomości konieczności ochrony środowiska przyrodniczego,
    • kształtowanie postaw proekologicznych,
    • wprowadzenie litery h,H,
    • rozwijanie zainteresowań światem liter, podejmowanie prób samodzielnego tworzenia (pisania) sylab, wyrazów, zdań z poznanych liter,
    • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i liczenia,
    • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów i wyodrębniania ich części wspólnych,
    • udział w zabawach badawczych sprzyjających poznaniu zasobów naturalnych: powietrza, wody, energii; ich cech, sposobów wykorzystania i konieczności ich oszczędzania i ochrony,
    • poznawanie modeli monet i banknotów o niskich nominałach, porównywanie ich wartości,
    • dostrzeganie wpływu zachowań ekologicznych na oszczędzanie pieniędzy,
    • rozwijanie świadomości o tym, jak nie marnować jedzenia,
    • wykorzystanie materiałów odpadowych do pracy plastycznej,
    • rozwijanie sprawności ciała poprzez różne formy aktywności fizycznej,
    • umuzykalnianie dzieci, nabywanie umiejętności gry na eko - instrumentach, kształtowanie słuchu muzycznego,
    • udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Ziemi i Dnia Książki,
    • rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia - tworzenie książki – legendy ”O orle Chotusiu”,
    • rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie znajomości zawodów związanych z procesem powstawania książek (autor, ilustrator, wydawca, redaktor, tłumacz, drukarz),
    • realizacja projektu „ Piękna nasza Polska cała”.

    TYDZIEŃ IV Polska – moja Ojczyzna
    • realizacja Rocznego Planu „Moja mała ojczyzna”,
    • budowanie poczucia przynależności narodowej - gromadzenie szerszych informacji na temat, Polski (położenia na kontynencie Europejskim), kształtów granic na mapie, zróżnicowanego ukształtowania terenu znanych dzieciom miast (Warszawa, Kraków, Toruń, Gdańsk) i największych rzek (Wisła, Odra) - oswajanie z mapą.
    • dostrzeganie charakterystycznych cech wybranych regionów (krajobraz górski, nadmorski, nizinny, mazurski),
    • poznanie wybranych faktów z historii Polski poprzez literaturę dziecięcą - bajki, legendy, poznanie historii powstania Warszawy,
    • znajomość charakterystycznych dla Warszawy symboli i ich znaczenia,
    • uświadamianie znaczenia pojęcia - stolica
    • kształtowanie pojęcia mierzenia objętości, stałości objętości, poznanie miary płynów,
    • gromadzenie informacji na temat Europy i Unii Europejskiej (mapa, flaga, hymn),
    • zdobywanie wiadomości na temat najbliższych sąsiadów Polski,
    • nabywanie nowych doświadczeń plastycznych - wypełnianie konturów mapy Polski plasteliną,
    • uczestniczenie w zabawach umuzykalniających, tanecznych i wokalnych,
    • odtwarzanie prostych kroków i układów tańca narodowego – Poloneza,
    • uczestniczenie w zabawach badawczo - przyrodniczych z okazji Dnia Drzewa - obserwowanie i rozpoznawanie drzew w najbliższej okolicy nazywanie drzew po liściach,
    • dostrzeganie różnic w kształcie poszczególnych gatunków drzew, kształtowanie wiadomości przyrodniczych nt. budowy drzewa,
    • kształtowanie świadomości, jakie znaczenie dla przyrody i człowieka mają drzewa.



    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA MIESIĄC STYCZEŃ

    Tydzień 3
    • Grandparent’s Day – poznajemy dziadka i babcię.
    • Nauka piosenki „Grandma, grandpa”.
    • Opis babci i dziadka.
    • Utrwalenie słownictwa - metoda TPR.

    Tydzień 4
    • 4 season – poznajemy pory roku
    • Weather – pogoda zimą.
    • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem poznanych piosenek – reagowanie na polecenia.